/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
BilstrupV
Fra : BilstrupV
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 20-04-18 08:57

Nu ingen moralprædikener - her er ikke nogen kriminelle bagtanker!
Et gammelt vakkelvornt hanehaglgevær er kommet frem fra ukendte gemmer efter ? år, og der er ingen ejer. Der, hvor det opbevares, risikerer beboeren jo det helt vilde forbedringshusophold.
Må man sælge det til en med jagttegn?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-18 09:12

Her er lidt at blive klogere på: https://jaegernesmagasin.dk/artikler/kob-salg-jagtgevaerer-private

God weekend

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-04-18 12:45

Smut hen på den stedlige politistation - med geværet adskilt i 3 dele og forklar om forløbet, så går det såmænd nok.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-04-18 12:51

Pkt. 1. Har du jagttegn, Blistrup ?
Hvis ikke, vil jeg afholde mig fra at sælge geværet idet, det er ulovligt.
Men aflever det vakkelvorne gevær på politistationen med forklaring om, hvordan det er fremkommet. Salg mellem private må kun finde sted, - HVIS, sælgeren har våbentilladelse -eller jagttegn

Pkt. 2. Har du jagttegn. Ingen problemer overhovedet. Men et vakkelvorn haglsprøjte har stor set ingen salgsværdi......med mindre....samlerværdi osv osv

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-04-18 13:28

Forhør dig på politi stationen, inden du kører ud med geværet. Nej du må ikke sælge, opbevare transportere våben uden jagttegn eller anden relevant hjelmen.
Kender du ikke en jægersmand, som kan overtage og afhente geværet, så er den ged barberet ikke uden alt for meget bøvl

Mvh
BW

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 23-04-18 08:53

Det lyder til det er en gammel sortkrudts gevær ikke sandt, så kan man vel ikke overhovedet få patroner til det, og så kan den jo ikke være farligt. Det var nu bare lige en lille bemærkning til tråden uden moralprædikener, det har der jo "heller ikke" været bob bob.

Godkendelse af svar
Fra : BilstrupV

Dato : 30-04-18 16:43

Tak for svaret Stouenberg.

Nej, jeg har ikke jagttegn, men geværet var heller ikke hos mig.
Nu er det foræret væk; det vurderes til ved affyring at være mere farligt bagerst ved løbet end foran løbet...