/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning af logon til windows 10
Fra : ehkejser
Vist : 270 gange
27 point
Dato : 12-04-18 18:20

Hvordan sletter jeg mit logon, når jeg starter min pc op.

Mvh Edvard H. Kejser

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-04-18 18:28

Hvis du vil beholde login (det kan være en fordel, hvis du har netværksservere), kan du bruge følgende metode:
Højreklik på menuen Start og vælg Kør.
Skriv: control userpasswords2
Vælg konto
Fjern flueben for ”brugeren skal angive brugernavn og password”
Klik anvend
Angiv password
------
Nu vil du ikke skulle angive dit brugernavn eller password, når du starter computeren, men du vil stadigt være logget ind med dem.
Derfor kan du få adgang til alt på din arbejdsgruppe alligevel.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-04-18 18:30

Okay, jeg glemte at skrive, at det er helt transparent. Du opdager slet ikke, at du logger ind.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 12-04-18 18:56

jeg får stadig både min mail adresse på skærmen og skal bruge logon.
Dette er en sprit ny pc. nulstiller den. Mener at man kan slippe for at skrive sin mail adresse, når man skal sætte den op efter den er nulstillet

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 37 point
Dato : 12-04-18 19:04

Kør lusrmgr.msc
Under brugere, find den konto, man vil af med.
Klik på den og deaktiver den.

Mails har ikke noget med Windows logon at gøre!
Har du problemer med maillogin skal du ind i mailklienten i instillinger.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-04-18 07:51

prøv netplwiz

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 13-04-18 09:14

Tak for svaret ThomasCSR.