/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
at samle en 3/4 tomme kæde?
Fra : lillelyst
Vist : 231 gange
50 point
Dato : 08-04-18 21:48

Nogen der har en idè om hvordan jeg får pladsen - vist på mit screenshot - fyldt ud så den kommer til at køre igen?
https://pasteboard.co/HfHTTid.jpg
https://pasteboard.co/

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 09-04-18 06:59

Hvad mener du med ordene:
"fyldt ud så den kommer til at køre igen? "

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-04-18 07:39

Det er hullet i midten der skal udfyldes. https://ibb.co/eKu8px

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-04-18 07:45

Som jeg kan se det er der jo ikke plads til mit kædeled da det kræver mere plads end jeg har. Så et halv led som skal kunne låses med leddet til højre og venstre ville være optimalt? Jeg ved ikke om der findes et 3-led med 2 ydre ben som kan skubbes op i naboleddene og låses?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-18 09:39

Køb en ny kæde, den er åbenbart for lille.
Og rens/ smør den for skidt før du bruger den.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-04-18 09:49

Problemet bliver løst nu ser det ud til. Køb af et simplex forkrøblet led https://ehandel.mw.dk/da/products/forkroeblet-led vil løse problemet. Den sættes ind på den tomme plads og bliver koblet på nabo leddene.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-18 22:07

Det er vel bare til en knallert eller mindre - den løsning holder ikke længe.
De findes også til mc og jeg har aldrig mødt en der turde bruge den slags = de nittede det ½ led, og ikke brugte den ´pin/split´, samt prisen+post.

Men hvad man sparer på en uge, kan man døje med resten af livet - hvis kæden springer eller hopper af i en overhaling eller andet - men tror næppe det er en andet end en knallert kæde. men det gør stadig AUH.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-18 22:14
Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-04-18 00:03

Min løsning virkede som den skulle. Kæden kører igen. Bliver brugt til at skubbe træpiller frem via svejsemonteret plader direkte på kæden. Har en 3 tons silo med træpiller. Træpillerne falder automatisk ført ned til området hvor pladerne og træpillerne mødes. Via elmotor og kæden bliver pillerne så transporteret med rundt i en jernkasse og passerer et hul i halmloftet som via et rør fører direkte ned til magasinet på mit stokerfyr.