/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Holdbarheden på vandskuring.?
Fra : ara
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 06-04-18 12:30

Hej,

Vi bor i et hus fra 1977 hvor der er gule maskinsten (glatte).
De er virkelig grimme og det kan ikke lade sig gøre at udskifte dem
uden det kommer til at koste rigtig mange penge.

Er der nogen herinde der har erfaring med vandskuring og holdbarheden på den?

Har hørt at Weber 280 skulle være god til netop denne type mursten.

Jeg vil ikke selv udføre arbejdet men lade en murer om det.

Ved godt jeg bare kan spørge ham (har jeg gjort) og han siger det godt kan holde, men
hvordan er det i virkeligheden.

mvh

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-18 12:38

Jeg vandskurede mit gamle hus for snart 20 år siden og det holder stadig uden een eneste afskalning.
Jegbrugte almindelig strandsandsmørtel iblandet lidt hvid cement.
Det har stået lige siden uden at have været malet eller på anden måde efterbehandlet

Kommentar
Fra : ara

Dato : 06-04-18 12:47

Var det også gule mursten. De skulle efter sigende været de dårligste mht. holdbarheden.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-04-18 14:08

Det var gule sten, men fra 1927.
Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på sten fra den tid til dem der er brugt på dit hus.
Mureren der hjalp mig fortalte, at med Hvid cement fik det en lysere farve end det ellers ville få, og farven var så pæn at jeg valgte at lade være med at male det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-04-18 17:23

Weber 280 kender jeg ikke. Men jeg ved Skalcem er et fantastisk produkt. Har en virkelig god vedhæftningsevne. Men det er også dyrt. Fugerne skal også helst være fyldt ud, så muren er helt plan.

M.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 23-04-18 19:33

Tak for svaret trimare46.