/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sløv pc efter windows opdatereing.
Fra : ara
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 26-03-18 17:55

Hej.

Jeg har en stationær pc 2-3 år gammel som er blevet lidt sløv efter update af Windows.
Desuden kunne jeg ikke ændre skærmopløsningen på skærmen efter update, så den er nu kun 1024X768 istedet som 1920X1080 som den var før. Grafikkort driveren var fra 2017.
Jeg fjernede driveren og lod windows hente en driver. Nu er den fra 2015 og nu kan jeg godt
få 1920X1080.
Men min pc går nu pludselig bare ud og genstarter.

Grafikkortet er Amd radeon hd 6670.

Hvad kan man gøre?

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-18 18:32

Jeg har selv oplevet problemet, med at PCen pludselig genstarter. Jeg fjenede skærmdriveren og lod Windows finde en anden.
Jeg har snakket med Microsoft support, og vi har endnu ikke fået styr på problematikken.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-03-18 19:00

Jeg ville nok bare lade den stå tændt i nogle timer - ser om updates ikke kommer af sig selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-18 19:58

Hvad siger enhedshåndteringen.
Højreklik på startvinduet > vælg endhedshåndtering.
Driverne skulle gerne stå på en pæn lodret kolonne......................ellers er der driverfejl.

Måske du kan hente en ordentlig driver hos producenten af din computer.
Skriv op eller tag et billede af det lille skilt på bagsiden så du finder den rigtige driver til win 10.

Ps. Man skulle næsten tro, at microblød har en aftale med forhandleren og om salg af nye PC.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-03-18 20:07

Med grafik korts drivere vil jeg ikke lade Windows finde den bedste driver.
Jeg ville gå ind på producentens hjemmeside og finde driveren og selv installere den.
https://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=legacy3&os=Windows%2010%20-%2064

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-03-18 20:58

Det var netop det jeg gjorde: hentede den nyeste driver hos Nvidia. Den duede SLET ikke. Jeg brugte endda en installer, der selv skulle finde den rigtige.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 26-03-18 21:18

Lige præcis ThomasCSR.

Hvis jeg går ind på producentens hjemmeside og henter den seneste driver, går der ged i den.

Jeg lod Windows finde en og nu ser det ud til at virke. Driveren er dog fra 7/2015.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-03-18 22:04

Citat
Det var netop det jeg gjorde: hentede den nyeste driver hos Nvidia.

Hvorfor også bruge en Nvidia driver til et AMD grafik kort???

Brug det link jeg har postet!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 26-03-18 23:59

@webnoob.

Tror du blander noget sammen.

Jeg gik ikke ind på Nvidia, men AMD. Det var en anden herinde der brugte NVIDIA

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 27-03-18 10:12

Tak for svaret ThomasCSR.

Bare træls man skal have en driver der er knap 3 år gammel for at det virker