/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sommertid. For eller imod ?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 26-03-18 17:40

En del mennesker øffer lidt imod sommertid. Åbenbart falder hele deres hverdag sammen fordi, uret sættes en time frem.

Hvordan er din holdning til sommertid/vintertid ?

Jeg trives rigtigt godt med det - endda lige fra dag 1

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-03-18 18:14

Vi er klart imod,
med de nye el pærer og alternativ energi, sparer vi meget lidt,

og tænk på de stakkels dyr, der ikke skifter til sommertid,
men bliver kørt over på det sædvanlige fredelige tidspunkt.

Iøvrigt blinker vor automatiske parkerings skive på bilen nu 12 12 12 ,
den kan heller ikke finde ud af det med sommertid...

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 26-03-18 20:03

Jeg har det dårligt med sommertiden, og eu har også anbefalet at vi sløjfer sommertiden, derfor tror jeg også, at det er bedst vi følger demokratiets vilje. Vi er jo ikke ret mange i Danmark, derfor er det vist bedst vi retter ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-18 20:04

Sommertid..................hvem siger at vi får nogen sommer.

Ps.
Tak så er der lige et parkeringsur der skal stilles.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-18 20:39

Fandt først ud af det i dag - men sådan er det hvert år = afskaf tiden og tag det som det kommer.

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-18 21:21

For :
dejligt at komme en time før op/ en time før hjem.
En time længer lyst om aften
Glæden ved at skulle sætte uret en time tilbage til vinter

Imod :
søvn rytmen kan blive ødelagt.
Råvildt kender ikke til det
Indstille uret på bil, ovn mm

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-03-18 22:24

Måske bedre hvis udelukkende alle skoler flyttede tiden - så børnene skulle møde kl. 7 i stedet for kl. 8 i sommerhalvåret.

Så ville man fordele myldretidstrafikken og give børneforældrerne en ekstra lys time om aftenen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-03-18 23:19

En bemærkning til Jer, der er imod sommertid - eller det, at sætte uret 1 time frem.
Hvad gør I, når I er på ferie i udlandet ? På de fleste udenlandske destinationer er der tidsforskydninger i forhold til Danmark...?

Til svendgiversen.
Citat
med de nye el pærer og alternativ energi, sparer vi meget lidt,
Dette argument er vel at gå i for små sko ? At de gamle glødepærer skulle ødelægge et energi/Co2 regnskab så meget, at Europa ligefrem må - eller rettere sagt, måtte, indføre sommertid af den grund. Ja ja, jeg ved godt at klimapræsterne befaler det i det hellige klimas navn. MEN!!! Den - eller de store syndere er vel at Danske virksomheder og kraftværker som pt, sender store mængder overskudsvarme direkte ud i atmosfæren i stedet for at bruge den til opvarmning.

Den spildte varme kunne levere fjernvarme til 128.000 parcelhuse. Og forbrugerne må hvert år betale 1,6 milliarder kroner for fjernvarme, som ellers kunne komme fra overskudsvarmen.

Desuden belastes klimaet med omkring 600.000 ton CO2 på den konto. Når erhvervslivet fyrer for gråspurvene, skyldes det, at de gældende afgifter gør det urentabelt at bruge...........Og her husker vi lige på, at nedsættelse af afgifter går ud over velfærden - det påstår de røde jo......
Men fakta er, at ændrede energiafgifter vil gavne kunder, erhvervsliv og klima, hvis overskudsvarme kan blive til fjernvarme......og forbedring af velfærden.

Citat
og tænk på de stakkels dyr, der ikke skifter til sommertid,
men bliver kørt over på det sædvanlige fredelige tidspunkt.
Det er kun lige i opstartsfasen. Hvis de travle morgenbilister lige lettede foden fra speederen ville det redde mange dyr.

Citat
Iøvrigt blinker vor automatiske parkerings skive på bilen nu 12 12 12 ,
den kan heller ikke finde ud af det med sommertid...
Jo, det kan parkeringsskiven godt, det kræver bare, du hjælper den lidt på vej.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-18 05:33

Sommertiden, har jeg det fint med...
Fidusen i at stille ure frem og tilbage, har jeg ikke fundet.
Jeg kan godt omstille mig, men kan ikke se nogen samfundsgevinst ved denne ur / stoleleg... , når resultat er det samme...
Skal jeg vælge, skal vi køre sommertid hele året rundt....

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 27-03-18 08:35

Argumentet for at indføre sommertid,var nemlig at spare på strømmen på de gamle glødepærer,hvad skulle det ellers være ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-18 09:30

Der er nok en massa små argumenter for:
1. Sommertidens fordele...
2. Fælles starttidspunkt for sommertid.
3. Handelshindringer ved at stå uden for.

Som det er lige nu, er der nok flest hjerte der banker for EU.... Det fælles 3.rige, med stor grad af harmoni og fællesskab. At kæmpe i mod sommertid, er for mig en for lille kamp at kæmpe.
EU og sommertid, er mest en religion, da vi jo formentlig alle vil have et liv uden...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-03-18 10:30

Citat
Argumentet for at indføre sommertid,var nemlig at spare på strømmen på de gamle glødepærer,hvad skulle det ellers være ?
Ja, det var bla. derfor sommertiden blev indført.
Om der så var noget at spare, tjaaaaaa, det er så spørsmålet..??? Muligvis på Al Gores ejendom, som forbruger ligeså meget strøm i døgnet på lys i og omkring ejendommen som en stor dansk stationsby.

Citat
Som det er lige nu, er der nok flest hjerte der banker for EU.... Det fælles 3.rige, med stor grad af harmoni og fællesskab.
Jeg elsker simpelthen den form for ironi

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-03-18 20:16

Jeg fornemmer - når dagens aviser pløjes igennem sammenholdt med "Brækning News," at mennesker generelt har det dårligt med sommertiden. Kort fortalt, det påvirker mennesker i negativ retning.

Må jeg i den forbindelse komme med et par råd, som helt sikkert har hjulpet andre når der skete handlinger, der virkelig satte nationens borgere på prøve.

Lad ikke sommertiden vinde. Vi må leve videre, som vi gjorde i går. Lad os sammen arrangere nogle kærligheds- og krammedemonstrationer med stearinlys og Lennons ”Imagine" og vi bør gøre det, som politikerner anbefaler, nemlig, at vi rykker tættere sammen, men, men, og atter men, - det er vigtigt det her !! Vi ikke må ændre vores måde at leve på, for så har sommertiden vundet.

Må Jeres Gud sprede lys over Jer.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-03-18 10:02

Tak for svaret bodillouise.