/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lav lyd fra fladskærm via aux
Fra : jesper.s
Vist : 193 gange
100 point
Dato : 24-03-18 11:50

Hej.

Jeg har købt en soundbar til mit fladskærms-tv. Soundbaren virker super når jeg tilslutter den til pc og andre enheder. Når den er tilsluttet til tv, er lyden ikke højere end tv højtalerne. Jeg tror det er signalet i AUX udgangen der ikke er særlig høj. Kam man købe en forstærker man kan sætte mellem AUX og soundbar, så udgangssignalet bliver højere fra tv?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-18 22:50
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-18 23:20

Hvis der er en hovedtlf udgang ville jeg prøve at sætte den til der, eller hvis der er Phono bøsnninger hvor der står LINE OUT.

AUX plejer at være en ekstra Indgang og ikke til lyd ud!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-03-18 11:13

er der ikke optisk kabel mulighed på tv og soundbar

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-03-18 16:03

Jeg er helt enig med Klaudi. Det er næsten mærkeligt at du overhovedet får lyd ud af AUX på TV'et som helt sikkert er en indgang, det plejer det altid at være. Hvis der er en LINE OUT så brug den. Hvis der er mulighed for optisk kabel som Edison foreslår så vil det være det bedste.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 26-03-18 10:25

Sorry, troede det hed AUX, men der er et mærke med hovedtelefon. Der er kun optisk på soundbar.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 26-03-18 10:54

Jeg har prøver med denne uden held, lyden er den samme, bliver ikke forstærket.

http://www.ea-audio.co.uk/fiio_a1.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-18 12:00

Har du ikke et kabel med 3.5mm jackstik på, det burde du kunne bruge fra hovedtlf udg. på TV til AUX på Soundbar

Evt så'n et kabel her
https://www.av-cables.dk/minijack-kabler/minijack-kabel-0-m.html