/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kloge dyr
Fra : mig-selv
Vist : 198 gange
50 point
Dato : 23-03-18 23:14

Krager og Fasaner?

Krager/råger og hvad de kaldes - de flygter fra vejen når der nærmer sig en bil eller anden trussel - og det truende tæt på.

Fasaner og andre dyr går døden i møde? bare for at komme over på den anden siden af vejen.

Og det mider mig så om en ? fortælling om en skorpion over vandet på ryggen af en ? frø.

Kan visse dyr ikke FATTE at der er fare på vejen eller kan de kun se lige ud? trods deres øjne (åbenbart ikke hjerne) kan se næsten 360*

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-03-18 23:26

Selv mennesker fatter det heller ikke:
https://www.youtube.com/watch?v=pIgWFvQJRIU

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 24-03-18 09:23

Der findes bestemt også kloge dyr,har set en reportage,hvor fugle lagde nødder ud på vejen,og ventede på at bilerne kørte dem over,altså nødderne,hvorefter de fløj ud og hentede de knækkede nødder.Smart at man kan få andre til at gøre arbejdet,men det er jo også kendt blandt os !

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-18 10:33

De dyr, der ikke flygter i tide, overlever ikke,
derfor er der flere hurtige, årvågne dyr end dumme, dorske.

Men nogle biler kører for stærk, og helt galt går det, når vi skifter til sommertid.
Dyrene har jo en bestemt morgen/dagsrytme, som vi ikke bør ændre på...

Vore fugle benytter ikke biler til at knække nødder,
men de lader snegle falde ned højt oppe fra så de knuses,
og både måger og solsorter tramper i græsset, så ormene tror det regner.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-18 19:26

Den klogeste er en måge,

vi lægger æbler ud til solsortene,
her i efteråret stak en måge af med et helt æble,
så tøjrede jeg et æble med ståltråd til en busk.

Dagen efter, da den igen prøvede at fjerne æblet, måtte den bakke på halen,
men så kom den hen til vor terrasse dør og pikkede på ruden:

Det den ville sige er: Se nu at lægge et æble ud der ikke er bundet fast...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-18 14:42

Jeg har et hun-menneske boende et par dage. Hun siger ikke et pip. Nok meget klogt (
..eller uundgåeligt ..i mit selskab ) !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-18 17:06

Ps. Hun er her sgu endnu. Jeg tror jeg er bleven forelsket!
</FAKTUM>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-18 17:08

Pps. ...en såkaldt; KROPSDUE
</MOLOKYLE>