/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Facebook
Fra : mrjones
Vist : 188 gange
50 point
Dato : 23-03-18 22:04

Hej ved I hvorfor min facebook er logget ind forskellige steder, Hørsholm, syddanmark, Blåhøj Stationsby - selvom jeg har været hjemme i Lyngby hele tiden? Fik en besked igår at jeg var logget på i jylland, har ændret mit FB login nu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-03-18 22:40

Citat
facebook er logget ind forskellige steder

Fordi du farer Danmark rundt og ? måske glemmer hvad du bruger af netforbindelser, logger ind og ud.
Citat
Fik en besked igår at jeg var logget på i jylland,

SELV Facebogen/ Google andre kan ikke lokalisere en telefons færden - kun GÆTTE = men det kan Politi og din udbyder af telefon nummeret, på et par meters nøjagtiged.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-03-18 22:45

Men du kan måske slå det fra på FB, du kan på din mobilos = PLACERINGS tjenester og ellers FORBYD facebook at følge dig.

Men du er sikkert endnu en u-kritisk bruger af diverse sider der vil have ALT hevet ud af dig = færden/ indkøb osv.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-03-18 23:35

Og du er helt sikker på, at den besked er fra Facebook.
Det kunne jo være phishing, altså hvor nogen udgiver sig for at være en anden og på d2n måde skaffe sig login oplysninger til din konto så de senere kan misbruge den.
Pas nu på der ikke er kommet et spionprogram ind på din pc. Det kunne jo være der er nogen der sidder og følger med på dine tastetryk nu

Kommentar
Fra : mrjones

Dato : 25-03-18 11:49

Hej, jeg tror nu heller ikke at FB har styr på hvor jeg er, men der kom nu en besked at nogen havde logget på min FB fra Blåhøj Station i Jylland, og der har jeg ikke været. Og inde i indstillinger på FB stod der Blåhøj Station - så noget må der være om snakken. Nu er jeg tilbage i hovedstaden.

Lidt nervøs for at min IPAdresse bruges af andre, prøvede på at finde et program hvorjeg kunne se om dette er tilfældet. Men har ikke funder et endnu.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-03-18 15:56

Hvis du bruger din mobil til at gå på FB med så kan jeg fortælle dig at DR tror at jeg er i udlandet når jeg vil se en film fra visse stede i sydsjælland. Så det er helt sikkert mobilnetværket som laver knuder på det punkt.

Kommentar
Fra : mrjones

Dato : 25-03-18 17:44

Jeg går på FB både på mobil og hjemme, så det kan være forklaringen.