/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
have 2 forskellige emails i outlook
Fra : alfa
Vist : 990 gange
150 point
Dato : 29-06-03 17:15

Jeg roder lidt med outlook, har aldrig rigtig brugt det før, men problemet er at jeg har to emailprogrammer som jeg gerne vil have ført sammen i outlook, sådan at jeg kan, ved at trykke på "send/modtag" knappen, modtage emails fra begge emailprogrammer. Men jeg prøvede at skrive begge emails ind i outlook under samme mailserver (POP3) (ved at gøre guiden to gange igennem i outlook, hvor jeg tilføjer brugere), og derefter sendte jeg emails til begge mine emailadresser fra en tredje email, men det viste sig at da jeg opdaterede, fik jeg kun den ene email.
Så er spørgsmålet, kan man sætte to emailadresser ind i outlook, så man nemt kan se om man har fået emails, men kræver det ikke at begge understøtter POP3, eller kan man ellers gøre det på andre måder?

Links modtages gerne om info omkring POP3, HTTP og IMAP, for jeg er ikke helt klar over hvad forskellen på disser servertyper er...
håber ikke det blev for indviklet

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 29-06-03 17:38

der kan laves flere e-mails under tools -> E-mail accounts...

angående
pop3 : http://www.faqs.org/rfcs/rfc1725.html
HTTP : feks Hotmail
Imap : http://www.faqs.org/rfcs/rfc3501.html

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 29-06-03 17:42

du kan have så mange e-mail adresser du vil! du kan kun vælge mellem de tre slags, du nævnte. pop3 er mailserver bl.a. hos din internet udbyder. her indtaster du en server adresse for at sende og modtage. lad vær at bruge guiden, bare gå ind og sige tilføj konto, så kan du vælge om det skal være nyheder eller mail konto. HTTP er de online mail kontoer du bl.a. har hos hotmail og msn! her kan du se på udbyderens hjemmeside, de indtastninger du bruger, hvis de understøtter denne mulighed. hos hotmail og msn, behøver du ikke indtaste meget, da microsoft producerer både msn hotmail og outlook!

håber du kan bruge dette! det kunne evt. også vær at der havde sneget sig en enkelt indtastningsfejl ind blandt dine konti!

mvh Thomas

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 29-06-03 17:45

forresten det at bruge mere end ét mailprogram er ikke godt! overfør alle dine mail konti til outlook. der er selfølgelig kun tale om de forskellige oplysninger om server adresse og lign. Man kan ikke få outlook til at styre de andre programmer heller!

mvh Thomas

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-06-03 19:09

Hejsa

Det lyder som om du blader 2 forskellige ting sammen !!!
som jeg forstår det, så har du en mail konto hos f.eks cybercity - tiscali og tdc. som du gerne vil have
at sende og modtage i outlook.

Det du gør er :
start outlook op gå til >funktioner > konti fanebladet "post" tilføj ny post konto
her følger du guiden men skal være opmærsom på hvor du skal hente mail fra.

hvis du bruger tdc som din internet udbyder

taster du dit bruger navn (12 ciffer) og adgangs kode
email adrese
indgående mail (pop3) skal der stå pop3.mail.dk
udgående mail (smtp) skal der stå smtp.mail.dk

du kører så guiden igen for den næste mail konto du har
og HVIS det er tdc som er din internet udbyder skal der stå smtp.mail.dk
i udgående mail (smtp)

Hvis det er en cybercity konto skal der stå "vip.cybercity.dk" i indgående mail (pop3)

ellers skriv hvor du har mail konto så jeg kan hjølpe med hvad der skal stå i indgående og udgående

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 29-06-03 19:25

men det vil så sige at det emailprogram man øsnker at tilføje, skal understøtte POP3, HTTP eller IMAP, for at kunne bruge det i outlook?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-06-03 19:51

ja, hvis du har en hotmail kan du få outlook til at hente derfra.

når du skriver "emailprogram" hvad mener du så helt nøjagtigt ?

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 30-06-03 13:26

emailprogram = emailadresse, <--- mere korrekt :)

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 30-06-03 13:30

findes der en slags liste hvor man kan se hvilke emailudbydere, udbyder POP3, HTTP, IMAP o.s.v., for det ville være en stor hjælp til at finde ud af hvilke emailadresser man kunne få ind i outlook?

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 30-06-03 15:50

største delen af e-mail udbydere bruger i dag POP3 til indgående post. POP3 adressen eller linket vil stå på den formel du for fra udbyderen.
en HTTP er som sagt en hotmail, yahoo eller andre af den slags "check din mails hvor end du er" udbydere.
derfor er der ikke behov for en sådan liste over hvad de forskællige udbyder.

håber det var bedre svar denne gang
mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 01-07-03 19:26

hej dk, jeg har mail ved tyfon.dk, kan du finde ud af om den understøtter POP3, HTTP..., og hvis den gør, hvilken ind- og udgående mailserver jeg skal bruge? Den anden mailadresse ved jeg understøtter det POP3, og har også ind- og udgående mailserveradresse til den.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 150 point
Dato : 01-07-03 21:34

hejsa

ifg. tyfon.dk kan det ikke lade sig gøre

se her http://www.mail-online.dk/help/
under
"Jeg kan ikke få Mail-Online til at fungere over min Outlook"

du kan oprette en konto mere under "konti i outlook med din tyfon email adresse
men med samme brugernavn som din anden pop3 mail konto og så bruge dennes
smtp som din udgående post.

du slipper dog ikke for at skulle hente din mail hos tyfon, men kan sende fra din outlook

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 01-07-03 23:37

Tak for svaret dk, lige det jeg havde brug for at vide :D