/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
TOM TOM APPS ?
Fra : Sandvad261
Vist : 323 gange
100 point
Dato : 21-03-18 18:18

Nu er jeg løbet ind i problemer igen.
Jeg har nu købt og lagt en GPS APPS ind på mobilen, er der flere apps man skal købe for at man ikke skulle løbe ind i en fartbøde osv.
Den apps som jeg har lagt ind på min mobil, skal det forståes sådan at det er grundstenen, og for at få alle diverse advarsler, så skal der tilkøbes andre apps.

hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-18 19:29

Hvis du tilslutter din tomtom med USB stikket kan du hente program og når du så har koblet dig på med din adgangs kode..............burde du kunne se hvad du har kørende og hvad der skal købes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-18 20:32

Citat
løbe ind i en fartbøde osv.

Man kunne jo køre som der er skiltet = LOVLIGT.
Hvorfor ikke bare få noget der ADVARER dig når du overstiger hastighed grænsen med mere end X % = hvilket TomTom også burde kunne gøre.
Ellers er der masser af gratis Apps der kan det.
HASTIGHED DRÆBER, og i de fleste tilfælde er det billister der overser både det ene og andet.

Om ´købe´ Apps er bedre end de gratis har jeg ingen erfaring med, (Eyvind) da jeg ikke kører/ flyver som en kinesisk rumraket mere.
Nu er det 0 - 100 på 18 sekunder - i stedet sølle 4 sekunder = bagslag for enhver der der har gigt i gear? pedalen/ koplingen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-18 20:34
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-18 21:55

Tomtom rød af arrigskab når man kører for hurtigt,
De nyere Tomtom har sikkert også noget lyd eller tale ved fartoverskridelser.
Men det hjælper ikke ved midlertidig skiltning.

En gang var der en som lå lige i r... på en stræning med vejarbejde.
Da vi så kom ud i åbent hav på motorvejen, satte jeg lige citronen op 130- 40 stykker så kunne han jo overhale hvis han havde travlt. Men der er altså nogen, af disse fartglade personer som bruger ufine metoder........................ham her brugte et rundt skilt på en pind.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-03-18 22:21

Øv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-18 10:11

Hvad er du ked af Bille 1948

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-18 12:15

Jeg bruger selv en Tomtom app på min mobil, og har gjort det i flere år. Den fungere ganske udmærket både med angivelse af vejlukninger, spærringer p.g.a. trafikuheld, trafikkøer, og politiets kamerafælder. Men mobildata skal være aktiveret i mobilen således at den hele tiden er på internettet for at det fungere. Den finder også alternative ruter når der er kø eller spærringer.

Der er ikke brug for noget ekstra hardware eller flere apps for at det hele skal virke. Man skal blot sørge for at den er på internettet medens man kører.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 22-03-18 14:26

Til Soren sten nielsen
Når den nu som du skriver skal være på nettet hele tiden, opbruger man så ikke sin data kvote ret hurtigt eller hvad.
Hej

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-03-18 14:41

Hvis du installere navigations appen "HERE WeGo" så får du en kanon go' app til navigation. Den viser hvor hurtigt du må køre på den vej du nu køre på. Du kan gemme et helt land som offline, så man ikke skal bruge data når man er i udlandet. Du kan tilmelde dig som creator og være med til at rapportere nye veje, ændrede veje, hastighed på veje og meget meget mere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-03-18 11:45

Citat
Når den nu som du skriver skal være på nettet hele tiden, opbruger man så ikke sin data kvote ret hurtigt eller hvad.

Nej, for det er begrænset hvor meget data det er der udveksles. Kortet ligger i telefonen i forvejen, så det er kun oplysningerne om den aktuelle trafikale situation man modtager. Jeg har ihvertfald aldrig selv haft problemer af den art, heller ikke i perioder hvor jeg brugte appen i flere timer over lange strækninger hver dag. Og det er absolut ikke det dyreste abonnement jeg har.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 24-03-18 21:24

Jeg er nu kommet i vildrede med disse svar, for der er ikke nogen af dem som kunne bruges til at løse mit problem, så jeg har haft hænderne oppe af lommerne, og er nu selv kommet frem til en løsning.
Og den får i så her så andre kan få gavn af den.
På sin mobiltelefons ørepropper sidder der et stik med 4 poler på. dem skal man ikke stirre sig blid på for der skal kun bruges 3 poler, dvs køb eller lav selv en ledning med et han stik i hver ende og med et 3 polet jack stik.
Sæt nu den ene ende af ledningen i hovedtelefonstikket på mobilen og den anden ende til radioens AUX IN så kører det bare, og gør det ikke det, så skift radioen ud de bliver hurtigt for gamle.

På usb ledningen kan kun overføres data og ladning.
Hej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-03-18 21:51

Det stadig IKKE et USB stik!!!!

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 25-03-18 14:42

Til BILLE 1948
Bille den ledning jeg her har i mit hoved den er hvid, og i den ene ende er der et lille fladt stik som man sætter ind i mobiltelefon når den skal lades eller der skal overføres data.
II den anden ende af den her ledning er der et godt gammeldags USB stik.
Hej

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 27-03-18 20:58

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Jeg valgte dit svar fordi at jeg med dette svar ligesom kunne komme videre.
Hej