/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Robotstøvsuger for og imod
Fra : bodillouise
Vist : 241 gange
100 point
Dato : 18-03-18 18:57

Overvejer at anskaffe mig en.
Hvad jeg jeg være Obs på før køb.
Skal man ligge spisebordstole op på bordet, så den ikke skal køre uden om bordet + stole ?
Nogle modeller bedre end andre
Har hund i huset.
Trægulv og klinker på stueplan.
Førstesal : gulvtæpper

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-18 19:46

Det er ikke en støvsuger men en lille vandrende fejemaskine. den tager også de fleste hundehår og stopper tit til, så den skal renses.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-03-18 20:11
Kommentar
Fra : persens

Dato : 19-03-18 09:05

Vi købte en Roomba 866 for ca. halvandet år siden, selvom jeg ikke var meget for det; men jeg har overgivet mig - det er imponerende, hvad den kan "skrabe sammen" selvom gulvtæpperne umiddelbart ser fine ud!!
Og ja - den skal tømmes tit, dvs. hver gang efter brug, men det er en enkel operation, som tager et par minutter. Med en hund i huset skal man nok tømme 2 gange!!
Vores reolsystem er ophængt, så der er ingen problemer med at støvsuge dér.
Hvis man har spisebord og mange stole, bør man vel nok overveje, om man orker at bruge tid på at ommøblere stuen hver gang

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-03-18 11:27

Min hustru er glad for sin "Robert" som hun kalder den, lige før at jeg bliver misundelig.

Den er købt i ALDI m. 3 års garanti.

Den går normalt uden om alt.

Vi bruger den mest under sengen.