/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Inficeret med URL:MAL
Fra : efaldk
Vist : 292 gange
100 point
Dato : 08-03-18 08:58

Når jeg åbner min browser (Google Crome), åbnes der samtidig en mystisk app, der dog hurtigt bliver afbrudt af mit antivirus-progran, med besked om af app'en er inficeret med URL:MAL.

Den dukker op hver gang jeg åbner, og selv om den tilsyneladende uskadeliggøres, ville jeg godt helt have den væk. Jeg har kørt antivirus-scan uden at den forsvinder, så hvad kan jeg gøre for at få den væk?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-03-18 09:14
Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-18 09:49

Check lige dine udvidelser i Chrome, og fjern dem du ikke kender, eller selv har valgt at bruge.
Der kan godt snige sig noget ind den vej.

I øvrigt vil jeg anbefale dig at købe en licens til Malwarebytes, der effektivt stopper den slags uden du selv efterfølgende skal gøre noget!

Du får bare en blank side med Malwarebytes logo hvor der står at siden er blevet forhindret i at blive vist pga. malware etc. på pågældende side- Færdig arbejde

Har brugt Malwarebytes stort set lige siden det kom frem, og det er et af de få programmer jeg faktisk gider at betale for

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-18 13:01

Nu er det ikke så tit at jeg bruger Crome. Men så vidt jeg ved så er der øverst til højre tre prikke placeret lodret over hinanden Klik på dem og vælg indstillinger i den menu der kommer. Blad ned og se om den åbner en eller flere bestemte sider ved opstart og hvilke. Slet dem du ikke ved hvad er, sæt evt. prik i "Åbn siden ny fane".

Godkendelse af svar
Fra : efaldk

Dato : 09-03-18 14:37

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : efaldk

Dato : 09-03-18 14:44

Tak for tippet. Vil helt sikkert overveje at købe Malwarebytes. Jeg downloadede en gratis prøveversion af programmet, fik de inficerede filer sat i karantæne og downloadede så en ny version af Google Crome, der nu åbner uden den irriterende app.

Kommentar
Fra : dogvillestar