/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ydmyghed
Fra : svendgiversen
Vist : 486 gange
118 point
Dato : 07-03-18 21:10

Jeg hørte her i eftermiddag den store, lille, belgiske detektiv Perrot blive rost for sin ydmyghed,
og så svarede han: Jeg er nok den der nu har den største ydmyghed her i England...

Ikke i Danmark, men lige nu er der mere behov for ydmyghed end grådighed.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-18 22:43

Citat
Ikke i Danmark, men lige nu er der mere behov for ydmyghed end grådighed.
I hvilken situation tænker du på ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-18 17:14

Rettelse naturligvis Poirot.

Og ikke megen ydmyghed herhjemme,
skal vi virkelig have en storkonflikt?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 118 point
Dato : 08-03-18 19:24

Citat
skal vi virkelig have en storkonflikt?
Nej der kommer ingen storkonflikt.

Jeg forstår bare ikke rigtigt....?
De sagde nej til sænkning af skatten pga., det ville gå ud over velfærden.
Lønstigninger i offentlige går måske ikke ud over velfærden..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-18 19:26

Citat
Lønstigninger i offentlige går måske ikke ud over velfærden..?
rettelse: Lønstigninger i det offentlige...................

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-03-18 13:54

Pssssst.....pas nu på derude. Socialdemokraterne vil nu ansætte hemmelige børneagenter.
De hemmelige børneagenter skal i bedste 007 James Bond stil gå undercover ind i butikker og kiosker for at opsnuse, om der sælges smøger til børn under atten. .....
Om børnene skal iklædes skæg og blå briller har sjovnalisterne ikke fundet udad endnu..??
Og Benny Enkelbræk vil ikke rigtig oplyse noget....."Det er jo hemmeligt, det her" Siger geniet.

Hvad bliver de næste så, disse hemmelige børneagenter skal beskæftige sig med...?
Muligvis læse børnebøger for at se om ordet ,NEGER, er erstattet med det korrekte kulturfeministiske regnbueord; SYDHAVSKONGER. Samt at ordet STORE PATTER, ikke misbruges.

Jeg var ellers begyndt at fatte lidt sympati for Mette & Co.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-03-18 13:59

Citat
Hvad bliver de næste så
DET næste....

Jeg tror, jeg skal investere i et nyt hakkebræt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-03-18 16:33

Noget andet er; Har vi set fænomenet før - altså med børneagenter...?
Ja da, i tredivernes tyskland - nærmere betegnet som, Hitler Jugend. Denne prægning af børnene i nationalsocialistisk retning kunne endda føre til, at de angav forældrene. NS-staten pålagde også ungdommen andre forpligtelser, såsom angivelse af jøder, "forkerte bøger" og forfattere, samt af folk, som ikke fulgte nazitysklands moralkodeks.

Det er virkelig farlige sager, som Mette & Co er ved at rode sig ud i.

Tak for lån af din tråd Svend. Nu er det jo smalltalk, derved regner jeg med, at emnet/ordet er nogenlunde frit.
/Tommy

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-18 10:46

Engang havde vi en klar rangordning i sognet: Præsten, lægen og degnen.

Nu er præsten blevet hunkøn,
lægen er blevet specialist på et stort hospital,
og lærerne er underbetalte og ikke mere nogen man ser op til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-18 17:40

>hemmelige børne agenter...

Engang kom jeg til at sige: Det er ikke nogen her fra klassen, der har gjort det,
og så vidste læreren jo, at jeg vidste hvem det var og ikke ville sladre.

Og ja man skal ikke sladre,
men der kan måske opstå situationer, hvor man er nødt til at oplyse hvem der står bag?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-03-18 19:10

Citat
Og ja man skal ikke sladre,

Eller, som min storebror sagde engang "man skal aldrig indrømme noget, man skal fa***** aldrig indrømme noget".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-18 19:20

Citat
Og ja man skal ikke sladre,
men der kan måske opstå situationer, hvor man er nødt til at oplyse hvem der står bag?
Det har intet at gøre med, "om man må sladre" Men alene, om samfundet skal bruge børn til den slags.........(savner ord for svineriet)

Om børn ryger, drikker, ser pornoblade/film, er det ikke statens opgave at blande sig i det...?
Staten kan bare forbyde alt tobakssalg. Sålænge tobak kan købes lovligt, blander staten sig helt og aldeles uden om.
Det er forældrenes opgave at opdrage deres eget afkom.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-18 20:07

>om samfundet skal bruge børn til den slags....

Hvor gammel skal man så være for at kunne anmelde,
ikke småting som ulovlige smøger, men grov kriminalitet?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-18 21:08

Citat
Hvor gammel skal man så være for at kunne anmelde,
ikke småting som ulovlige smøger, men grov kriminalitet?
Alle uanset alder skal ha' lov til at anmelde. Men i sagen om smøger, anbefaler socialdemokratiet at der bruges børn som hemmelige agenter/under cover.
Altså, hvor er vi henne ..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-18 21:16

Hjemme havde vi ikke en præst, men en provst, lidt finere og han havde været missionær,
på et tidspunkt havde han en tidligere udenlandsk kollega med i kirken,
og de talte sammen på et sprog, jeg ikke forstod, nok engelsk, som jeg hørte for første gang.

Vor doktor havde været udstationeret i Kina, han havde eksotiske møbler derfra,
som jeg også fik lejlighed til at beundre, da jeg gik i skole med hans søn.

Min skoleinspektør hed Højer og var så sikkert jyde,
men hans kone var ærke københavner, hun sagde cikel i stedet for cykel,
noget der stødte mig, men sikke et chok det må have været for hende,
at skulle undervise i en jysk landsbyskole, der knap nok forstod hvad hun sagde.

Den nye hakkeorden derhjemme kender jeg ikke til, men den er sikkert helt anderledes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-18 10:12

>at fatte lidt sympati for Mette & Co...

Det er vi nogle nordjyder der ikke har,
hvis det er rigtigt at hun støtter en lockout, der vil lamme Danmark.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-18 12:32

Citat
Hjemme havde vi ikke en præst, men en provst, lidt finere og han havde været missionær,
på et tidspunkt havde han en tidligere udenlandsk kollega med i kirken,
og de talte sammen på et sprog, jeg ikke forstod, nok engelsk, som jeg hørte for første gang.

Vor doktor havde været udstationeret i Kina, han havde eksotiske møbler derfra,
som jeg også fik lejlighed til at beundre, da jeg gik i skole med hans søn.

Min skoleinspektør hed Højer og var så sikkert jyde,
men hans kone var ærke københavner, hun sagde cikel i stedet for cykel,
noget der stødte mig, men sikke et chok det må have været for hende,
at skulle undervise i en jysk landsbyskole, der knap nok forstod hvad hun sagde.

Den nye hakkeorden derhjemme kender jeg ikke til, men den er sikkert helt anderledes.
Når jeg læser det skrevne, falder en gammel folkevise mig i hu - nemlig;
Adel og borger, præster og bønder,
glæder og sorger og dyder og synder!
Mågerne fly'er, taber de no'et?
Vi er alle i samme båd!

Citat
>at fatte lidt sympati for Mette & Co...
Jeg har ikke noget imod du citerer mig, - men tag lige det hele med, eller mister budskabet jo sin betydning.
Citat
Jeg skrev: Jeg var ellers begyndt at fatte lidt sympati for Mette & Co. :-[

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-03-18 12:39

Jeg har trods alt....lidt sympati for hende.

Her tænker jeg på, at hun (tilsyneladende) har set lyset, med hensyn til flygtninger og indvandrere. I modsætning til hendes ældre kollegaer, skabs kommunister fra Socialakrobaterne, der gjorde hvad de kunne for at ødelægge vores land, ved uhæmmet import af alverdens hulemænd.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-03-18 16:46

Man ta' ved lære af indvandrerne på Nørrebro og politikere på Christiansborg:

1.) Hvis du bliver taget med buksene nede? : nægt, nægt NÆGT...!
2.) ..er der vidner? : lyv, lyv LYV ...!
3.) ..ka' det bevises? : løb, løb LØB ...!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-18 17:43

Vi er vist ved at løbe lidt af sporet,
den ydmyghed jeg efterlyser er ved de kommende forhandlinger,
et fornuftigt lønkrav, uden at vi kommer ud i en uønsket stor konflikt.

Engang, da man kun arbejdede, kunne man ikke få mere i løn end indsatsen var værd.
Sådan er det også i dag, men hvem kan vurdere, hvad eksempelvis psykolog hjælp er værd?

Og om de stakkels lærere, nu kan deres elever jo finde det hele på nettet,
men der er stadig brug for bestående eksaminer, for at kunne komme videre her i livet.

Tænk på det, med ydmyghed, og jeres elevers fremtid...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-18 19:34

Citat
Tænk på det, med ydmyghed, og jeres elevers fremtid...
Paradoksalt nok, tog Mette Frederiksen, Helle Thorning, Magrethe Pestager og Bjarne Corydon, lærerne læsterligt i røven ved forrige overenskomstforhandlinger.

Hende med den lange tunge, alias Løhde, skriger nu fra sidelinjen: "JIIIIPIIIIIIII, nu er det min tur"

EU har forresten tænk sig at gøre alle EU-borgere til skaffedyr via en fælles skat til EU. (EU-skattepligt)
Værs'go og spis.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-03-18 20:16

Nu vil fagforenings bosser, ikke have Mette til at holde 1. maj taler.....så det går da den rigtige vej for S.
Jeg har aldrig haft meget til overs for fagforeninger. Ren pampervælde. Selvfølgeligt var det nok værre hvis ikke de var der.

Jeg havde en kollega, der meldte sig til en LO "kursus", for år tilbage. Netop for at få lidt inside viden.
Det gik simpelthen ud på druk og ædelse, alle fem dage han var der. Jeg husker også endnu, generalforsamling i Murernes fagforening, hvor pamperne mente de burde ha`50% mere i løn, end murersvenden der stod på stiladset, i alt slags vejr.

Fagforenings folk, er ud af det samme stykke dårlig træ, som politikere: Tænker først og fremmest på sig selv.

Da jeg blev invalid, talte jeg med dem om en evt. hjælp til en form for erstatning. Jojo, det ville de godt, hvis jeg lige ville ta`rundt til de arbejdsgivere, jeg havde været ved, og få dem til at underskrive en ærklæring om, at jeg havde udført invaliderende arbejde....jo, godaw do. Stor hjælp. Bl.a. min læremester, var forlængst død.

Undskyld Svend, men det måtte ud.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-18 20:53

Ikke noget at undskylde, M, og jeg kan godt følge dig.

Min gamle far knoklede på en lille gård med kun 10 køer,
for at vi kunne få en uddannelse og både min bror og jeg blev civilingeniører.

Og han strejkede aldrig, hvem skulle så passe dyrene?

Noget der får mig til at tænke på om det ikke var sundere, at flere ansatte
i stedet for at læne sig op ad fælles overenskomster, fik individuelle aftaler??

Så kan Mette og hendes røde lejesvende hoppe og danse...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-18 21:48

Dengang jeg gik i gymnasiet brugte vi timer på at slå op logaritme tabeller og endda interpolere,
nu kan man købe en lommeregner til 50 kr. der kan det samme, hurtigere og bedre.

Jeg er sikker på, at der også i dag finder tilsvarende, utidssvarende undervisning sted.

Jeg ved at der på flere efterskoler, friskoler og højskoler sker en anden undervisning,
end i folkeskolen, og tror/håber, at de førende der har en bedre løn?

Så lad dog de der undervisere i historie og old ævl beholde deres løn, plus max to %,
og giv 12 % eller mere til de der nu underviser i fremtidens viden og teknologi.

Altså ikke længere ens skole lærer lønforhøjelser, men lønstigning efter kvalifikationer,
men hvordan fortæller vi lærerforenings pamperne det?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-18 15:01

Nu er der flere partier, der fortryder den hårde linie over for lærerne sidste gang.

Var vi for hårde ved dem?
Eller er det mere for at samle pædagog stemmer ved næste valg??

De radikale har jo historisk været et parti med mange vælgere blandt lærere,
men at Tøse Tulle, tidlige på yderste højre fløj,
nu forsvarer dem midt i en konflikt forstår jeg ikke???

Mette har nok ikke den store tilslutning blandt lærere, og nu er hun også lockoutet flere steder.

Nogle lærere skal have stor lønforhøjelse, andre ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-18 17:42

Da jeg var soldat, fik min sidemand, ansat i postvæsenet halv løn, jeg fik 4 kroner om dagen.

Da jeg blev ingeniør, blev andre ansat som pludderbukse ingeniører ved DSB,
de fik mere i løn end os, der prøvede at forbedre Danmarks produkter og øge vor eksport,
og så blev de tjenestemænd med livsvarig pension.

Mon ikke det er på tide at vi, også inden for det offentlige, frafalder kollektive løn aftaler,
og giver løn og nu også lønstigning efter fortjeneste?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-18 17:57

[hr ]løb, løb .. LØB !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-18 17:58

]løb, løb .. LØB !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-03-18 18:16

Jeg er virkelig i syvsind, hvad angår lærerne. Har egentlig altid syntes, det var en privilegeret og forkælet folkefærd.

Men i nutidens Danmark, misunder jeg dem ikke. De skal virkelig være psykisk stærke, for at undervise, måske 15 forskellige nationaliteter.

Elever der kender mindre til opdragelse og pli, end aberne i Sumatra`s jungle. Har absolut ingen respekt for autoriteter.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-18 13:53

Konen og jeg var i biffen for at se "Så længe jeg lever" en film om John Mogensens liv.
Rasmus Bjerg spiller hovedrollen som John Mogensen. -Og for helvede da, hvor gør Ramus det godt! Jeg vil ikke fortælle noget fra handlingen, da jeg synes, I selv skulle gå ind og se filmen.

Filmen berørte mig enormt meget, især i slutningen af filmen, hvor Ramus synger den allersidste sang John komponere - faktisk dagen før sin død. John havde prøve-indspillet sangen på sin båndoptager. Sangen hedder:Hva' er der så mer,"
Omkvædet lyder;
"For når du ser at græsset gror og at skoven springer ud Hva' er der så mer' mellem dig og så din gud? Jeg siger når du ser at græsset gror og at skoven springer ud Hva' er der så mer' mellem dig og så din gud?

Smukt, smukt, smukt.

Må Gud være med eder på denne blæsende fredag

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-18 13:55

Citat
John komponere
Som John komponerede

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-03-18 14:19

Rasmus Bjerg er jo en meget alsidig skuespiller. Jeg har set nogle klip fra filmen på tv.
Tror den er meget god.

Han ta`r jo på turne med sangene til sommer. Med band og det hele. Bl.a. på Nibe festivalen.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-18 09:30

To ugers udsættelse af strejken løser jo ingen problemer,
tværtimod kommer studerende tættere på en eksamen, der måske ikke bliver til noget?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-18 09:05

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Håber du får forsinket ret?
Vi har børnebørn der snart skal til eksamen...