/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtsprogram på DANSK
Fra : ppk
Vist : 453 gange
300 point
Dato : 07-03-18 20:28

Hej

Hvilket slægts program kan i forslå ?

Jeg har p.t. MyHerritage som jeg bruger direkte på nettet, men der lurer jo altid en fare for at miste alt sit arbejde

Så nu vil jeg gerne have mit eget som kunne minde meget om det jeg har i MyHerritage

Håber at få nogle få gode tips

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-18 20:35
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-18 20:53
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-18 21:46

Jeg har og kan varmt anbefale Billes danske version af familytreemaker,
og der findes en dansk spørgekasse, hvor Bille altid og hurtig svarer på spørgsmål.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-03-18 23:05

Jeg har prøvet mange af de foreslåede inkl. GENI - og alle er de opkøbt af MyHeritage og derefter er det dem der ejer det stamtræ du betaler for at samle og der er intet du kan gøre ved det - husk på at de første 250 er gratis i en kort periode og så kan du måske ikke skrive mere med mindre du får en pro version - jeg betalte GENI for en livslang (mit liv) brug men ejeren af siderne solgte til MyHeritage og nu har jeg mistet mit livslange medlemskab til gengæld påstår MyHeritage at de ejer de 1237 navne jeg har indført i mit slægtstræ og de deler disse oplysninger med andre der betaler MyHeritage for de oplysninger der retlige er mine - Jeg kan klage men MyHeritage ignorerer mine henvendelser med : "Det er bare ærgerligt!" og de sidder i USA og bestemmer over alle lokal afdelingerne - og de deler dine oplysninger uden at spørge nogen om lov! FamelyTreeMaker lader til at være i lommen på MyHeritage i hvert tilfælde forsvandt mine indtastninger også fra dem og den danske afdeling ville ikke give mig ret til at foresætte!
Så se dig for og lad mig vide hvis du kender et sted der ikke er til falds efter et stykke tid og sælger til MyHeritage for så skal du hvert år til lommerne og du ejer ikke dine egne indtastninger!
venligst
MV2

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-18 23:10

I Family Tree Maker ejer du selv, det, du indtaster, og ingen anden kan gøre krav på dem.

Oplysningerne ligger på din egen PC - derfor!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-03-18 00:21

modersvilje

Det er også derfor jeg leder efter noget som KUN jeg har, men som på en måde måske kan trække lidt på andres oplysninger, lidt som i MyHerritage

Jeg er nemlig i dag begyndt på et Slægtsforsknings kursus, og der fik vi at vide at en tidligere elev havde brugt MyHerritage. Da vedkommende så havde overskredet de 250, betalte man så for flere personer (billigste mulighed) pludselig blev der hævet 2.000 kr. på kontoen

Her efter bad man om at ændre det tilbage igen, samt tilbagebetaling af 2.000 kr. !

Der sker så det, at kontoen blev total slettet og alt indtastet kunne IKKE genskabes på nogen måde uanset mail frem og tilbage.

Så derfor er jeg ude efter noget som der er "mit" som jeg kan dele hvis jeg har den lyst

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 08-03-18 09:35

Bille1948>kan data og billeder fra MyHerritage overføres direkte til Familytreeemaker på en nem måde?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-18 13:14

Data kan hentes ud af Myheritage via en Gedcom, som indlæses i Family Tree Maker (FTM), og derefter kan du copy paste billeder fra Myheritage til personens scrapbog i FTM.

Gedcom er ren tekst, derfor kommer billeder ikke med der.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 08-03-18 13:54

Kan man udgive FTM på nettet hvis man har et domæne, så familien kan se det?

Håber det er OK ppk at jeg stiller de spørgsmål, som du forhåbentlig også får glæde af.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-18 14:00

Man kan naturligvis lave de rapporter, der findes og lægge dem op som PDF filer, ellers er jeg ikke selv nogen ekspert i hjemmesider.

Jeg bryder mig heller ikke om - selv - at lægge personers data ud på nettet, hvor alle andre kan "stjæle" dem.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-03-18 17:13

for_lækker

Det er da bare helt okay så lærer vi bare så meget mere

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-03-18 11:10

Bille1948> Det vil altså sige, hvis man som jeg på MyHerritage har 32 familiemedlemmer der kan gå ind på slægtstræet uden dog at kunne rette i data og vil fastholde denne form, så er der ingen konkurrenter til MyHerritage?
Det er bare ØV....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-03-18 15:57

Man kan også - ganske gratis - oprette sig som bruger hos www.ancestry.com - ikke www.ancestry.se - og så oploade en en gedcom fil der, og invitere de personer, man ønsker til at se træet der.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-03-18 15:57

PS: man vælger selv, om træet skal være privat eller offentligt. Mit er privat.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-03-18 17:46

Interessant....

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-03-18 11:59

Bille1948

Du skriver længere oppe i tråden, at man kan hente sine data ud af MyHerritage via en GEDECOM-fil

Hvordan pokker gør man så lige det ? (tror også andre kunne bruge den oplysning)

Lige NU vil jeg jo helst sørge for at få gemt det hele så det IKKE pludseligt er væk !

Tror nok jeg i fremtiden hælder mest til FTM

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 300 point
Dato : 10-03-18 12:22

Jeg er ikke ekspert i Myheritage, men en hel del er gået fra Myheritage til FTM, og jeg ved, at de har kunnet hente deres data ud i en Gedcom.

Der må være et menupunkt, der hedder Eksporter. Prøv at lede efter det.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-03-18 13:26

Bille1948

Finder ingen EXPORT eller noget der ligner det

Jeg kan se man kan impotere GEDCOM og man kan få en sikkerhedskopi af sine data til 2,50 dollars om måneden ! (lad mig snarest komme ud af det MyHerritage)

Så håber så stadig nogen kan give opskriften, på hvordan man får hevet en GEDCOM fil ud af MyHerritage.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-03-18 18:12
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-03-18 20:34

katekismus

Tak for links

Så langt var jeg så også kommet i løbet af dagen men den GEDCOM fil jeg fik lov at downloade via mail fylder KUN 138 kb trods det, at jeg har lidt over 200 navne stående i mit MyHerritage træ

Kan lige bemærke, jeg aldrig har betalt noget som helst for det ! da jeg bruger den gratis version hvor der kan være op til 250 personer.

Så måske er det fordi jeg bruger den gratis version, jeg ikke får andet end en enkelt gren af træet, svarende til de 138 kb.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-03-18 20:37

Gedcom filer fylder ikke ret meget, der kan sagtens være alle personer med i den.

Send den til mig ole.bielefeldt@gmail.com vedlagt en E-mail, så skal jeg læse den ind i FTM, og se, om alt er der.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 07-05-18 17:53

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-05-18 21:50

Tak for point