/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Drosler to
Fra : svendgiversen
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 06-03-18 18:30

Vi har oplevet noget helt ubeskriveligt i dag,
de to Drosler, sikkert Sjakkere og ikke et par,
de sloges indbyrdes, er nu helt forsvundet.

De har i flere dage spist hver et par æbler om dagen,
men æblerne ligger nu helt urørte,

og også solsortene, der tidligere spiste æblerne
og blev fortrængt af droslerne, er nu også blevet væk.

Det samme med småfuglene, vi har kun set en enkelt musvit i dag.

Er det foråret der allerede nu lokker de arktiske fugle nordpå, så god rejse...

Men noget, ikke så godt, er at vor nærmeste nabo har fået rotter,
kan det holde vore søde vinterfugle væk fra vore foder brætter??

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 07-03-18 10:29

Citat
Vi har oplevet noget helt ubeskriveligt i dag
Hvad er det der er ubeskriveligt????

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-18 10:31

Citat
Men noget, ikke så godt, er at vor nærmeste nabo har fået rotter,
Rotter og fuglefodring hører sammen.
Hvis naboen har fået rotter kan du være 100% sikker på, at det har du også fået.

Lynhurtigt få fat i den kommunale "rotteekspert " han kan fodrer videre på rotterne. Gift - altså effektivt gift, må der jo ikke udlægges mere, da det er i strid med EU's sprittågede reglement.
(Men så har du i det mindste anmeldt rotterne til kommunen.)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-18 14:15

Naboen har meldt rotterne og får nu opstillet gift box,
ikke gift men blodfortynder, så dør de af indre blødninger, bedre for rotterne og EU?

Og vor fugle fodrings kurv hænger nu i ståltråd,
ned fra vort kirsebær træ, utilgængelig for rotterne.

Ikke ubeskriveligt, men uventet, at de pludselig forsvandt, og vi havde ligekøbt nye æbler.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-18 15:43

De kommer da igen.
Her er fugle aktiviteten i dag meget begrænset, og i går var der heftig aktivitet. Solsortene har i dag travlt i bladene under bøgehækken.
Når vejret er vildt og heftigt myldrer der her med fugle i foderautomaterne!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-18 11:19

Den ene drossel er kommet tilbage og spiser sit æble.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-18 17:45

Den sidste drossel er nu også væk og æblerne ligger urørte,
mon ikke de er draget nordpå, hvor de kommer fra?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-18 15:20

Tak for svaret katekismus.

De er nu begge væk.