/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows live mail
Fra : susss
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 06-03-18 10:54

Vi har windows live mail og skal nu til at have ny udbyder...Så kan jeg regne ud at min mail adresse ikke kommer til at virke mere...da det er en dlg tele mail...og det er vores udbyder lige nu..men vi skifter over til Telenor..kan man så overhovedet lave den om...nu hvor windows live mail jo ikke bruges mere ????

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-03-18 11:17

Jeg har også Windows Live mail og bruger stofanet. Virker fint.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-03-18 11:23

Selvfølgelig virker Live mail, den hedder bare Outlook - min hedder stadig ...@hotmail.dk

https://office.live.com/start/Outlook.aspx?omkt=da-DK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-18 13:34

dlg tele mail
Hvad hedder din mail adresse til efternavn - altså kun det der står efter @

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-03-18 15:05

Eyvind den hedder dlgtele.dk

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-03-18 15:07

Marken 84 ja men hvad så hvis man en dag skifter pc..kan man så hente den ned igen ? som en Outlook mail boks ? for jeg kan se hvis man skal købe outlook koster det jo en større beløb hvert år..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-03-18 16:05

Den gælder til stadighed som Live Mail og Hotmail også stadig gør.
De har bare valgt at kalde den Outlook, sikkert for at henlede opmærksomheden på Office...

Den Outlook du har set er Microsoft Office pakkens Outlook, det er jo straks noget andet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-18 19:26

Jeg kan ikke forestille mig at du kan bibeholde din mailadresse xxxxxxxx@dlg.dk hvis du ophører med at være kunde hos dlg.
Med mindre det er dlg som har flyttet dig over hos telenor.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan du ikke blive ved med at bruge dlg mail adressen et stykke tid efter,at du har flyttet udbyder.

Et godt råd vil jeg syntes er, at oprette en ny gmail hos google.
www.google.dk og opret mail. evt kan den selv hente atl det du har på dlg mailen (måske)
Eller åbne din dlg mail og videre send til din nye gmail.

Kører du windows 10, kan du meget nemt installere din gmail i den app der hedder windows mail som ligger i alle programmer > en hvid konvolut der hedder mail > klik på den og vælg mere og så tilføj processlinjen.........................nu hr du altid tin mail klar.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-03-18 20:45

Eyvind jeg ved det..men vil ikke have nogen af dem..de er ikke gode nok og der er heller ikke så mange muligheder i det program med smiliyer osv..så dem tager jeg ikke..har en google mail bruger den aldrig også har jeg en hvor min hjemmeside ligger hos onecome..den er bedre end google vil bare komme til at savne outlooken Så derfor ville jeg undersøge hvad jeg har af muligheder..men hvis man bare kan sætte en ny mail adresse ind i windows live resten af pc-ens leve tid er det jo en mulighed

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-03-18 20:54

Citat
hvis man bare kan sætte en ny mail adresse ind i windows live resten af pc-ens leve tid er det jo en mulighed

Det er jo præcis det du kan, så der er jo ikke så forfærdelig meget at diskutere om...

https://office.live.com/start/Outlook.aspx?omkt=da-DK

Så er det jo i øvrigt ligegyldigt hvilken udbyder man ellers har, Hotmail/Live Mail/Outlook fobliver fuldstændig det samme...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-03-18 20:56

Så er problemet jo løst Takker mange gange

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-18 21:09

Ok så har jeg taget fejl - og håber for Susss, at dlgtele mailen ikke forsvinder.

Citat
Jeg har en DLG Tele-mail, som slutter på: @dlgtele.dk, @dlgmail.dk, @dlgpost.dk eller @dlgnet.dk, skifter den til @mittele.dk?

Nej, du beholder din gamle mailadresse.

Hvad er der sket med DLG Tele?
For snart 2 år siden blev DLG Tele solgt til Telia. Derfor skifter DLG Tele navn til Mit Tele. Det får ikke nogen betydning for dine produkter. Alt er lige så enkelt som før - nu kan du blot glæde dig over at have Telia, en af nordens største spillere, i ryggen.

Altså hvis man stadig er hos Telia......................som vist ikke er Telenor

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-03-18 17:05

Hvilken mail kan man så bruge i Windows live mail...bliver det så en af de gratis af slagsen man bare kan sætte ind ?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-03-18 17:24

Man bruger jo sin Microsoft 'livemail', uanset hvilket selskab man ellers i øvrigt har.
Det er jo netop det der er det smarte ved det.

Nu har jeg som før nævnt min gamle ******@hotmail.dk som jeg fik en gang i 1996, den udløber jo aldrig, med mindre Microsoft lukker butikken.
Det er jo nok ikke sådan lige på trapperne.

I dag fås der jo så både hotmail.com - live.com - outlook.com og jeg skal komme efter dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-18 17:32

Dlg er jo en udbyder som har leveret internet og samtidig også en mail adresse.
Som jeg læser det, er internettet overgået til andet selskab ...........hvor man som regel følger med over sammen med sin mailadresse.

Har du selv samtig skiftet til tredie selskab - følger din mail adrsse ikke med over.

Ligemeget hvem der leverer din internet udbyder, kan du altid bruge den samme gratis mail adresse eks. en fra google.

www.google.dk
Login og følg anvisningen til en ny mail.
Den kan bruges overalt - win 10 mail - forskellige mailprogrammer - og samme sted som hentede den nye mail adresse

Hvis din nye gmail spørger om du vil hente noget fra din gamle mail så sig ja.

Bare spørg hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-18 17:35

Outlook.com er også gratis, og endda god til at købe gratis progammer hos Microsoft.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-03-18 17:39

Citat
Outlook.com er også gratis, og endda god til at købe gratis progammer hos Microsoft.

Ja mon ikke det er fesen ind efterhånden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-18 19:15

"netop" - jeg forsøger ikke at belære dig om noget. Jeg suplerede til det jeg selv skrev.
Jeg undersøgte heller ikke om du allerede havde skrevet noget inden jeg sendte mit forslag.

Måske er det en god ide hvis vi prøver. at zoome ind til den hjælp som susss har brug for.

Og hvis du har en klar fornemmelse af, hvad du kan hjælpe med, trækker jeg mig gerne ud.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-03-18 19:30

Jeg har jo en gmail ..så det vil sige at jeg bare kan sætte den ind i Windows live mail ? Nå den anden mail adresse slutter på grund af skift af udbyder ...
Glad for at så mange gode kommentar...dejligt at I godt vil hjælpe hver gang man skriver her inde...især dig Eyvind som har gjort en stor indsats tidligere også ..Tak for det

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-03-18 19:34

Citat
Jeg har jo en gmail

Så er der jo ikke noget problem, så fortsætter du jo bare med at bruge den - så har du jo forsåvidt ikke brug for Live mail med mindre du gerne vil have den i stedet eller samtidig med.

Gmail er jo en Google Mail som hentes og tilgås direkte fra Google...

Mit indtryk var du havde en dlg.com mail

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-03-18 19:37

Citat
"netop" - jeg forsøger ikke at belære dig om noget. Jeg suplerede til det jeg selv skrev.
Jeg undersøgte heller ikke om du allerede havde skrevet noget inden jeg sendte mit forslag.

Alt under kontrol - det er jo bare en smule moderne at lige orientere sig om sagens forløb inden man kaster sig ud i forklaringer som allerede er givet.

Men nu er alt vist belyst og du kan få dine points og susss får ro på bagsmækken.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-18 19:45

OK - så har jeg et spørgsmål.

1. Har jeg ret i, at det er det mailprogram som ligger i windows 10 (den hvide konvolut)
2. Eller er det windows live mail som er en del af office pakken
3. De hedder lidt forskelligt.

4. Outlook er jo også en mail adresse ................. eks xxx@outlook.dk eller xxx@outlook.com

Som sagt, hvis du har og vil bruge din xxxx@gmail.com - kan den bruges i alle mailprogrammer.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-03-18 19:50

Citat
OK - så har jeg et spørgsmål.

Den hvide kuvert som du skriver, er Microsofts mail ja og som også er Live Mail som også er
Outlook mail - det er ud af den samme skuffe - altså Microsofts mailadresser, blot med forskellige 'efternavne'...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-03-18 20:04

Lidt sjovt at læse Jeres kommentare...Nu har jeg været inde og kikke på min gmail....og den ville jeg så tilføje i windows live mail...så langt så godt..men nu bliver windows live mail ved med at skrive server har ikke godkendt min logooplysninger...meget mystisk har jo logget ind på gmail på google flere gange det virker fint..så endte bruger jeg forkert brugernavn eller kode...og kode kan ikke være forkert for den virker i google når jeg logger mig ind med live mail..Hvad mon er gået galt..?? Har også prøvet at bruge det kalde navn man har i google men det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-03-18 23:16

Nu kører det da helt af sporet - du har G-mail, så vedbliver du bare med at bruge den, hvad blander du Livemail ind i den for?

Det er jo to forkellige udbydere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-18 23:26

Hvis du har windows 10 så

Hvis du ikke kan starte den hvide konvolut som er windows 10 mailprogram så er den her:

start > rul ned i den smalle kolonne og under M er der en hvid konvolut
højreklik på den hvide konvolut > vælg "mere" > vælg "fastgør til proseslinje"
Nu ligger dit postprogram nede på proceslinjen

Start postprogrammet (hvid konvolut)
Klik konti > tilføj konto > vælg "Google"
Skriv din mail adresse > næste
Skriv dit password > næste
Nu ruller du lidt ned ok klik på "Tillad"
Klik udført og din gmail burde kunne fungere

Ovre til venstre står din gmail > klik på den
Du kan se en hvid lodret streg til venstre for din mail
Oppe i det midterste felt står der indbakke
klik oppe til venstre på ny mail
send en mail

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-18 23:45

Jeg har lige afprøvet i windows 10 mail og lægge en anden gmail ind.
Den vil ikke sende til sig selv...................................
så sendte jeg til en anden af mine gmail
så sendet jeg til min nyinstallerede gmail ....................

Der er noget galt med min windows mail eller min nye gmail

I morgen vil jeg måske finde fejlen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-03-18 00:20

Microsofts mail er ikke så meget for at interagere med G-mail, så derfor er det en ganske god idé blot at bruge dem hver for sig.

Problemet er jo til at overse, hvis man kan tale om problemer - hvis man vælger at bruge G-mail, kan man jo lige så godt tilgå den fra sin egen platform i Google...

Man kan jo også hvis man synes - det synes jeg f.eks. have flere mailplatforme.
Jeg bruger f.eks. Yahoo-mail til at tjekke udbydere for spam

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-03-18 08:09

Nej nu forstår jeg ikke en skid....jeg fik afvide jeg kunne bruge min gmail.com fra google af og sætte den ind i windows live mail....jeg er ikke interesseret i at gå ind i google for at åbne post..det skal være i min windows live mail som åbner nede fra min værktøjslinie med en kuvert...
Angående at jeg bruger windows 10....den mail boks gider jeg ikke bruge...den er ikke optimal vil kun fortsætte med windows live mail da den ligner for mig mest outlook

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-18 09:58

Gog morgen ......................................en lille sjov historie.

Den gmail som ikke virkede windows 10 mailprogram i går - er fordi, ham idioten (mig) havde sat den til automatisk videresendelse til en af mine andre mail.
Nu virker det efter den "opskrift jeg skrev højere oppe på siden.

Status i mail programmet som følger med windows 10 : (den hvide konvolut)

xxxx@outlook.dk .................Som samtidig er den gratis konto til, at få service fra Microsoft
xxx@gmail.com ............som er min standard mail
xxxxx@mit-eget-domæne.dk ......................som hører til min hjemmeside
xxxxxx@gmail.com ................... en mail jeg passer for en netcafe
xxxxxxx@gmail.com .................sidste nye gmail som er sat til

Alle mail sidder i venstre side og viser om der er mail.
Ved at klikke på en af dem viser det midterste felt indholdet af indbakken for valgte mail adresse.

Der kan indstilles og sendes forskelligt i det mailprogram - dog ikke smilys.

Et gratis program som kan noget mere hedder "thunderbird"

Jeg håber at have fundet ud af hvordan det er du vil bruge dine mails.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-03-18 11:57

Ja så er det jo dig som havde lavet en finger fejl... men jeg vil stadigvæk gerne flytte min gmail over i windows live mail så den kan hente mine mails ned som kommer ind i gmail via windows live mail..ved bare ikke hvorfor den ikke godkender mine koder bruger navn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-18 14:17

OK måske du så kan bruge denne forklaring.
https://www.lifewire.com/how-to-access-a-gmail-account-in-windows-live-mail-1172635

Min google browser kunne oversætte til Dansk.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-03-18 14:54

Prøvede i går at hente den gratis outlook ned men den står bare og hopper i billedet det fungere jo slet ikke meget underligt ....og Thunderbird...men den sagde den ikke kunne finde net forbindelse..så der er vist snart ikke noget som virker her mere

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-03-18 15:01

Måske skulle du få kigget på dit system og din programmer - der er da tilsyneladende en gevaldig rod i det siden det opfører sig sådan.

Du kunne jo begynde med at installere Iobit Uninstaller, den kan du få i en gratis Proversion i dag på Give avay of the day og så få ryddet op i dit system.

https://www.giveawayoftheday.com/iobit-uninstaller-pro/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+giveawayoftheday%2Ffeed+%28Giveaway+of+the+Day%29

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-03-18 17:35

Ja men nu lykkes det mig at hente Thunderbird ned og det virker...fik afvide at Windows live mail ikke fungere med one come og gmail så derfor der var rod i det hele...men outlook ved jeg ikke hvorfor den skaber sig..der blev jo vedhæftet et link længere oppe her og det fungere bestemt ikke på min maskine

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-18 11:26

Jammen så tillykke med din nye tordenfugl.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-03-18 12:57

Takker