/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia Sonic VS Yamaha Jog
Fra : Zmed
Vist : 661 gange
112 point
Dato : 29-06-03 14:50

Hvad mener i brugere der er bedst?? JEg er i tvivl om hvad jeg vil købe! kender i evt. nogle i nordjyllands området der sælger en jog eller en sonic??

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 122 point
Dato : 29-06-03 14:56

Jeg syntes du skal vælge sonic'en, den er klart fedest! Den ser klart bedst ud og kan styles rigtigt fedt!

Rent motor mæssigt er det jo fuldkommen lige meget, da de begge har en vandret AC Miranelli motor, så de er fuldkommen ens motor mæssigt, så du bør vælge den du syntes er pænest!

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 29-06-03 15:23

Oki.. Kan du ikke fortælle lidt om begge 2?? Eller finde nogle links hvor jeg kan læse lidt om dem.. Og jeg syntes sonic'en har det fedeste "design".. Men hvor forskellige er de enligt??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-06-03 15:28

Altså joggen er en lille grim sag, med kedelige former og i det hele taget bare kedelig. Sonicen er derimod en hel del flottere og er meget mere stylet!

Joggen er meget mindre end sonic'en, hvilket også gør at normale store mennesker ser fjollede ud på en jog.

Altså motorene er jo ens så der er ikke nogen forskel...

Grunden til at jog er så populær er at rigtig mange firmaer producere en masse dele til den, hvilket gør at den er billig at købe dele til. Sonic'en er dog også rigtig nem at skaffe tun til, men det kniber lidt med fx. skjolde, dem kan du kun få originale, hvilket koster omkring 6000kr. for et komplet sæt!!!!

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 29-06-03 15:32

oki, er det lige så let at tune en sonic som en jog?? OG er det ca samme pris for tun som til en jog??.. OG lige en ting til kunne du finde et par links hvor der står lidt facks om en jog og en sonic ? Så får du lige pointene selv om du vist var ligeglad med dem??!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-06-03 15:43

hmm jeg kan sgu ikke rigtigt finde fact's om dem, men kig lidt rundt inde på http://www.tjenester.dk/mopedgallery.com/ der kan du se en masse joge og sonic'er!

Og tunet koster det samme, da det jo er præcis de samme dele da det jo er samme motor!

og det med pointne, jeg siger bare at det her point system er en mærkelig ide, for folk er blevet alt for point fikseret, og begynder at svare på noget de ikke aner noget om, bare for at få point osv.... og desuden hvad skal jeg bruge dem til ? Jeg har jo ikke ret mange og svare stort set kun på knallert/scooter spørgsmål, så jeg har alligevel ikke en chance for at vinde månedens præmie.....

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 29-06-03 15:47

Hehe.. :D.. det har du vel ret i men du får dem lige alligevel.. tak for hjælpen :D

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-06-03 15:49

det er helt iorden hvis du har flere spørgsmål om dit valg, så bare spørg løs herinde, så kan jeg se om jeg kan svare !!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-06-03 15:50

det er helt iorden hvis du har flere spørgsmål om dit valg, så bare spørg løs herinde, så kan jeg se om jeg kan svare !!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-06-03 15:50

ups, det skulle kun have været der en gang....

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 29-06-03 15:52

oki ..tak..

Kommentar
Fra : allan87

Dato : 14-09-03 22:25

nogen der ved hvor man kan få et sidestøtteben til en space????

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-09-03 22:28

allan87 > opret et spørgsmål selv... du får ikke noget ud af at spørge i et flere måneder gammelt spørgsmål...

Kommentar
Fra : allan87

Dato : 14-09-03 22:30

hvorfor du kan da bare lade vær med at svare hvis du ikke aner noget om det

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-09-03 06:30

Jeg aner skam massere om det, men gider da ikke svare når du spørger i et eller andet gammelt spørgsmål, du bør nok oprette et nyt hvis du forventer at folk gider at svare...