/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AMD graphic software?
Fra : efaldk
Vist : 320 gange
65 point
Dato : 01-03-18 12:16

Jeg får jævnligt en pop-up med besked fra AMD Software om, at jeg skal opdatere drivere. Jeg har prøvet flere gange, men hver gang få jeg beskeden: kan ikke installeres p.g.a. "unsupported AMD graphic software". Der står også currently installed: 16.15.2211, hvis det siger nogen noget.

Jeg aner ikke hvad det betyder, men forestiller mig, at det handler om at skulle opgradere til et grafik-kort, der passer til Windows 10.

Er det noget, jeg ikke kan undvære, hvis ikke - hvordan får jeg fat i det. På AMD's bliver jeg ikke meget klogere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-18 14:17

Prøv på hjemmesiden : https://www.amd.com/

.men hvem får du 'besked' fra om opdateringer/opgraderinger?

3.-part software; ( IObit, Avast! ..el. lign.? ) ..så GLEM det! De vil bare have dig til at købe 'tillægsprogrammer'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-18 14:19

Ps. Win10 lægger selv de nyeste drivere ind ved den månedlige opdatering; hver den 2. onsdag i måneden
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-18 19:31

Citat
unsupported AMD graphic software

Så er det ikke originalt, scan for mallware.
Opdateringer af drivere er ikke altid godt, kører din pc godt, så lad være som den er.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 65 point
Dato : 01-03-18 23:09

Har samme problem her med en HP bærbar med et AMD Radeon 6520G grafikkort.
Windows 10 finder en opdatering, men ved installation finder den ud af, at mit grafikkort ikke er understøttet alligevel.
AMD laver ikke flere releases til dette kort, men har lavet en "final beta version" (Grimson edition), som jeg har installeret og ser ud til at virke. Nu er jeg bare spændt på, om Windows stadig vil prøve at opdatere Indtil videre finder den ihvertfald ikke nogle bedre drivere.
Hvis du er i tvivl om, hvilket grafikkort der sidder i din PC, kan du bruge programmet HWinfo, som kan hentes gratis her: www.hwinfo.com

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-03-18 23:27

Hvis det er Windows der kommer med beskeden kan problemet med at installationen ikke lykkes skyldes at det ikke er en AMDdriver der forsøges installeret. Jeg har selv lige fået besked fra AMD softwaren at der var en opdatering. Softwaren kunne ikke finde ud af og hente opdateringen, så jeg gik ind på AMD's hjemmesider, downloadede det automatiske opdaterings program og kørte det, driveren blev så automatisk opdateret, og jeg får ikke længere besked om at opdatere.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 01-03-18 23:45

Det kan også godt være, at det er catalyst center der har fundet opdateringen, som ikke kan installeres. Jeg får jo bare stukket PC'en i hånden af konen
Uanset hvad, har det også hjulpet her at hente direkte fra AMD

Har I forresten problemer med sort skærm i lang tid ved opstart, har det hjulpet mig at deaktivere ULPS. Det skal oftes gøres igen efter en windows opdatering.
Jeg har en batch-fil liggende til at gøre det hurtigt, hvis nogle er interesseret

Mvh
Civic

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-03-18 13:45

Hvis det er en bærbar med dobbelt grafikkort kan den sorte skærm i opstarten skyldes at der mangler driver til det ene grafikkort. Min svigerfar har en HP med dual grafikkort og den havde nøjagtig samme problem indtil det lykkedes mig at få installeret driver til begge kort.

Godkendelse af svar
Fra : efaldk

Dato : 03-03-18 08:45

Tak for svaret CiviC.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 03-03-18 10:09

Velbekomme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-18 11:32

Citat
Uanset hvad, har det også hjulpet her at hente direkte fra AMD

..og hvem var det lige som foreslog dette (..først)?

Citat
Prøv på hjemmesiden : https://www.amd.com/
?

Citat
Det kan også godt være, at det er catalyst center der har fundet opdateringen..

..og hvem gjorde opmærksom på dette?

Citat
3.-part software; ( IObit, Avast! ..el. lign.? ) ..så GLEM det!

</MOLOKYLE>