/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bille1948 - kig ind
Fra : Eyvind
Vist : 299 gange
50 point
Dato : 01-03-18 10:23

Bille1948
Jeg har lige et spørgsmål, du nok kan svare på.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-18 14:21

..ellers kan JEG ...måske?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-03-18 19:24

Eller jeg......måske?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-18 21:14

I er ikke nogen Bille.....................................men vist bare lidt myrekryb.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-03-18 07:25

Du spør' bare ....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-18 08:41

Bille? Næeh... men min bedste veninde siger jeg er et skvat!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-18 16:40

Nu har jeg glemt hvad jeg ville spørge om. Nå - men det er vist heller ikke nødvendigt at spørge om noget her i smalsnakken.

Skvat - næøh her hedder det skvæt, og er noget som hældes i kaffen for at gøre grumset synligt.

Molo - Den enkle formel i html for 2 tabeller, ved siden af hinanden justeret mod top.
Tabellernes bredde i % af siden

Alla dette [tabel med en kolonne] og [en tabel med en kolonne]
Det skal være 2 tabeller som er uafhængige af hinanden.

Ps. Du får måske ikke point for svaret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-18 20:38

Molo - ind til videre bliver du fri for ikke at få nogen point......................
Jeg kastede en tabel ind i den ene kolonne i en tabel med to kolonner, og det er næsten godt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-18 07:53

Placering af objekter (..herunder tabeller) styres med CSS. Man skal dog vide hvorledes disse objekter er relateret i DOM. Er de siblings (søskende)? Er de over-/underordnede i dokument hierakiet? Eller er de singulære (enkeltstående)? Summa Summarum: I hvilken 'container' befinder tabellerne sig?

Al dette skal man vide for at kunne skrive de korrekte formregler. Dvs. man skal kende (X)HTML koden for at kunne besvare dit spørgsmål Eyvind.

Kast et blik på: http://webdesign101.dk/www/layout/

Nærmere kan jeg ikke komme det ...og NEJ jeg koder det ikke for dig ..heller ikke hvis du sender mig kildekoden. Jeg er 'træt' af at programmere (udbrændt) ..altså: Et SKVAT !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-18 08:03

Din 'løsning' er; 1 overordnet objekt med 2 underordnede (indlejrede) objekter. Umærket. Brug så formreglerne på de 2 tabeller relativt positioneret i forhold til den overordnede tabel som evt. positioneres absolut i forhold til siden ..eller relativt i forhold til den <div> .. </div> den er indlejret i.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-18 08:14

Ps. Mulighederne er utallige. Du kan f.eks. lade hele 'konstruktionen optræde som eet element, hvis du benytter <span> ... </span> istedet for DIV. Derved vil DOM opfatte din tabelkonstruktion som et enkelt objekt.

<object> ... </object> vil gøre stort set det samme, men er vist depricated (udfaset) i HTML5.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-18 19:40

Tak for svaret molokyle. Du var den første ikke "Bille1948"
Jeg ville bare aflevere nogle point til Bille 1948, som jeg havde snuppet lige for næsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-18 23:53

Totalt iorden Eyvind. Du spørger bare en anden gang ..så længe påængårnø tilflyder mig i en lind strøm
</MOLOKYLE>