/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Fjernbetjening til TV.
Fra : jensegon
Vist : 373 gange
500 point
Dato : 28-02-18 10:28

Mit problem er at fjernbetjening skal tæt på fjernsynet (ca.1 meter) for at skifte kanaler og det er træls , at man skal ud af sengen for at skifte kanal. Hvad kan man gøre ved det.
Fjernsynet er et 2 år gammel LG. 50 tommer.
MVH Jens.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-02-18 10:30

Har du prøvet at sætte nye batterier i fjernbetjeningen?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-02-18 16:39

Hvis ikke Bille1948's forslag fungere så lyder det somom at du enten har placeret noget som dækker for IR-sensoren på fjernsynet eller at enten fjernbetjening eller TV er defekt.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 500 point
Dato : 28-02-18 22:25

Har det altid været sådan? I så fald, kan det være modtageren er monteret forkert og ikke "kigger ud" gennem det lille hul der er lavet til den. Det har jeg set nogle gange, da jeg arbejde på en TV-fabrik.
Hvis ikke...
Har det været til reparation eller har du noget lys der peger på TV'et, der evt. kunne afgive infrarøde stråler? Prøv evt. i et mørkt rum

Mvh
Civic

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-03-18 10:54

Citat
har du noget lys der peger på TV'et, der evt. kunne afgive infrarøde stråler?

Forslaget er ikke helt dumt, men jeg tvivler på at man har så forfærdeligt meget lys når man ser TV. Og jeg har heller aldrig oplevet at en alm. 60 Watt pærer kan give den slags problemer. Jeg vil mene at man skal have en infrarød varmelampe før man får problemer af betydning. IR-modtageren i et TV er trods alt lavet til at registrere højfrekvente pulser og dermed filtrere almindeligt infrarødt lys fra.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 02-03-18 10:53

Tak for gode råd, men det ramte ikke helt rigtig, men det var også svært at se på afstand.
Midt Tv sidder meget højt da det er i soveværelset og så var det blevet skubet, så det sad lodret vor det skal hælde fremad foroven. Så nu kan jeg skifte kanal igen uden jeg skal ud af sengen.
Mvh. Jens.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-18 13:06

Det lyder godt. Nu skal du til at give point, så husk hvis du annullerer er dine point alligevel mistede, så de kan ligeså godt komme én til gode.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-03-18 14:12

Jeg måtte lige kigge på mine to Philps TV for at se om det samme problem vil kunne opstå på disse. Er jeg meget uheldig en da så vil det.

CiviC's forslag er nok det der kommer tættest på.

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 02-03-18 15:05

Tak for svaret CiviC.
Og tak til alle som prøvede på at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 02-03-18 15:24

Velbekomme, selvom det ikke var den store hjælp. Det var godt du fandt ud af det