/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fjerne den sidste rest af et program.
Fra : lukas2502
Vist : 232 gange
85 point
Dato : 26-02-18 17:01

Nogle programmer har det med at "lægge æg" hvor det er næsten umuligt at finde/fjerne dem igen.
Denne gang er det Anydvd.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-02-18 17:14

Det stammer fra en prøveversion, det dukker op hver gang jeg starter min pc, med en opfordring til at købe programmet. Når det er der, kan jeg ved hjælp af egenskaber finde frem til at det står som:
AnyDVD Aplication. Den skulle være plaseret:C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD. Men den er ikke til at finde.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-02-18 17:14

Du kan bruge https://www.iobit.com/en/update/iu/ formidabelt program...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-18 17:17

Iobit uninstaler plejer at hive det hele ud.

Men den skal bruges mens programmet er intalleret.

Evt. kan du lige installere igen - og så uninstall

Den ligger her.
https://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php

vælg den gratis

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-02-18 17:29

Ja, og den ligger selvfølgelig stadig også på den nævnte adresse: https://www.iobit.com/en/update/iu/ og selvfølgelig vælger du den gratis udgave!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-02-18 19:23

Citat
Iobit uninstaler plejer at hive det hele ud.

Men den skal bruges mens programmet er intalleret.

Evt. kan du lige installere igen - og så uninstall

Det er ikke muligt at installere en prøveversion igen, i: Søg i alle programmer er der intet at finde, så det var lidt af et lykketræf at finde ud af hvor den har gemt sig. Jeg frygter at der kun er at gøre via bios. På det tilsvarende sted i XP har jeg med stor forsigtighed har kunnet fjerne sådanne "æg", men i bios ved jeg ikke nok. Iobit kan ikke hjælpe her.
I øvrigt har jeg WIN 7 Pro

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-18 20:22

ccleaner kan måske se den i "opstart" og fjerne den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-18 20:27

Har du sat programmet til at starte når du starter din PC - klik nede ved uret og se om det er ´tændt´.
Der findes en ´kommando´ der starter diverse service/ opstart af programmer - kan bare ikke lige huske det, men andre kan helt sikkert = skal indtastes i SØG funktionen, hvor du også kan slå det fra.
Iobit kan fjerne ALT, bare et spørgsmål om at bruge programmet rigtigt.
Citat
C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD. Men den er ikke til at finde. Nørd, i tvivl!

Få PC til at vise skjulte mapper osv.
ENDVIDERE kan det være et andet program/ spyware der giver den melding? afhængig af hvor du har hentet det henne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-18 21:32

Skriv MSCONFIG i SØG og gå ind i START og luk ned = lad endelig være med at leg med andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-18 21:33

Det grin? skulle være sidst?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-02-18 23:01

SlySoft har jo overtaget AnyDVD, jeg havde AnyDVD før de lukkede, da prøveversionen udløb kom ovennævnte vindue ved enhver opstart. Har prøvet:
Citat
Skriv MSCONFIG i SØG og gå ind i START og luk ned = lad endelig være med at leg med andet.

Men SlySoft\AnyDVD er upåvirket.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 85 point
Dato : 26-02-18 23:08

Citat
Den skulle være plaseret:C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD. Men den er ikke til at finde.

Det er så i mappen C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD

Prøv at åbne Stifinder og klik på Vis i toppen af vinduet, marker Skjulte elementer
og prøv så at kigge i C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD eller C:\Programmer(x86)\SlySoft\AnyDVD

Den gemmer sig ikke i BIOS!

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 26-02-18 23:22

Tak for svaret Klaudi. Det var i mappen C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD
Nu er den væk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-18 23:33

velbekomme