/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows recovery
Fra : fleng
Vist : 272 gange
200 point
Dato : 21-02-18 15:54

Mange PC ere med præ installerede programmer har en partion med recovery image. Det er væligt fint, men hvordan bruger man det?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-02-18 17:10
Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-02-18 17:11
Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-18 18:11

Recovery partitionen på de fleste maskiner indeholder så godt som altid en disk image som sætter maskinen tilbage til da man købte den. Det vil sige at alle data og programmer som kommet til siden er væk. Ofte indeholder de dog også nogle værktøjer som kan rette op på nogle ting uden at man skal gå så drastisk til værks.

Hvordan man kommer ind på denne partition variere lidt fra fabrikat til fabrikat. På mange maskiner kommer man ind på den ved at trykke på F11 tasten under opstarten lige når BIOS-skærmen dukker op.

Hvis du har et partitioneringsprogram (bør helt klart være et som køre på et selvstændigt styresystem på en bootbar CD/DVD som for eksempel Gparted.) så kan du komme ind på den ved at sætte recovery partitionen til active. Du skal dog sørge for at du kan sætte dit sædvanlige Windows-drev til active bagefter når du har kigget færdig, ellers får du problemer.

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 22-02-18 15:25

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.