/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hvad er jeres erfaringer med hårtab?
Fra : TinaChris
Vist : 172 gange
20 point
Dato : 20-02-18 13:37

Jeg er en kvinde på 36, der er begyndt at tabe håret. Altså ikke sådan store hårklumper, men mit hår er blevet meget tyndere det seneste år. Jeg har hørt flere venner og bekendte nævne Hårklinikken og deres såkaldte ekstrakt til behandling af hårtab, men jeg ved bare ikke, om jeg bør ofre pengene. Hvad synes I? Er der nogen af jer, der mon har været i behandling hos dem?
Please hjælp mig :(

Kommentar
Fra : Bente01

Dato : 20-02-18 13:55

Hej Tina,

Det lyder ikke rart! Ved du, hvad dit hårtab skyldes?
Jeg har selv været igennem sådan en omgang med at tabe håret, hvilket i mit tilfælde var pga. stress, og det blev jeg behandlet for gennem Hårklinikken med stor succes.

Der står inde på deres side, at "prisen for behandlingen ligger på cirka DKK 750 om måneden." - det synes jeg altså er alle penge værd for at få sit hår og selvværd igen!

Kommentar
Fra : TinaChris

Dato : 20-02-18 14:07

Hvor ser du den pris henne?

Jeg blev skilt sidste år, så der skyldes helt sikkert også stress.. :(

Kommentar
Fra : Bente01

Dato : 20-02-18 14:29

Her så jeg prisen: https://www.haarklinikken.dk/behandling-af-hartab/

Øv! Det kan enhver tabe håret af. Stress og skilsmisser er ikke sjovt!
Held og lykke med behandlingen af dit hårtab.

kh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-18 16:26

Prøv lige at spørge læge, inden du går hen og bruger en formue.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-18 17:59

Citat
få sit hår og selvværd igen

Du kan aldrig få mistet hår tilbage, og det skyldes at hårrods sækken er ødelagt/ forsvundet.
I nogle enkelte tilfælde vokser hår ud igen, men det skyldes som regel midlertidig stress og anden sygdom.
Som skrevet er lægen den der kan give det bedste svar, der findes ingen mirakel kur - kun mennesker der tjener penge på samme.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 21-02-18 11:36

Tab af hår er alder,hormoner og medfødt i generne.
Jeg begyndte at tabe håret da jeg var ca 20 år nu er jeg 70 år og der ikke meget tilbage

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-02-18 21:06

Hmmm, både TinaChris, som har stillet spørgsmålet, og Bente01, som giver det første svar, er oprettet som brugere igår, d. 20/2-2018.

Hvis den siger som en and, lyder som en and og går som en and, så er det nok en and.

REKLAME

Kommentar
Fra : TinaChris

Dato : 22-02-18 10:17

Tak for jeres søde kommentarer. Jeg har været til lægen, men han er desværre ikke ekspert i hårtab, så jeg er blevet henvist til en specialist.

@Troldepige: Det var dog en ubehagelig kommentar. Ja, jeg oprettede min profil forleden dag, da jeg netop sad inde med dette spørgsmål. Tænk, du gider gå ind og se på, hvornår hver person har oprettet sin profil.
Jeg har veninder, der snakker så positivt om Hårklinikken, og de sværger kun til deres produkter - og det er ikke, fordi de hverken får betaling eller arbejder for dem. De synes bare, de er fantastiske. Jeg håber ikke, Tina laver reklame - det tror jeg i hvert fald ikke på. Og hvis hendes profil også er oprettet samme dag - har du så tænkt på, om det er, fordi hun så mit spørgsmål og ønskede at besvare det, men måtte oprette en bruger?

Tak til alle andre, der har svaret :)

Kommentar
Fra : TinaChris

Dato : 22-02-18 10:17

*Bente01 :)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-02-18 19:18

Tænk selv!
Tror i at vores dronning ville have sådan et tyndt hår, hvis der kunne gøres noget?
Det står enhver frit for at forsøge sig med B vitaminer og forskellige andre vitaminer og mineraler, så det er måske den vej ... og gennem egen læge, der er mest tilforladelig.... især hvis man er ung. Hormoner kan også spille en rolle.
Ingelein

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 25-02-18 08:09

En ung pige i min familie begyndt at få bare områder i hovedbunden da hun var omkring 18. Gik til læge hvor hun fik at Bode at sådan vsr det bare.
Hun brugt flere timer på st sætte hår, så man ikke kunne se de bare områder.
Hun fik på en eller anden måde læst at det kunne skyldes stress og det var det P hende.
Hendes hår begyndte at gro ud igen under hun gjorde noget.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-02-18 08:50

Ja, pletvis skaldethed hedder det hårtab du omtaler og her kan håret komme igen. Som konkurrencesvømmer havde jeg konstant vådt hår under hestehalen og her faldt håret af. Det er 60 år siden og jeg husker st jeg fik noget lysbehandling, sikkert højfjeldssol på den bare plet. Så voksede håret ud igen, med en helt anden stærk krøllet struktur. Senere har jeg haft rn bar plet. Et andet sted på grund af stress og her er håret også vokset ud igen af sig selv.
Jeg tror iøvrigt på at hårtab har noget med hormoner st gøre. Hvorfor skulle mænd ellers tendere mere til skaldethed? .... og kvinder efter overgangsalder tendere til tyndere hår? Så afsted til lægen i første omgang. Iøvrigt har jeg ikke medlidenhed med dem, der i årevis byder håret på skrappe ting som farvning og andet kunstigt halløj.
Ingelein