/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dell - Aktiver Windows XP Home
Fra : gangster50
Vist : 1167 gange
20 point
Dato : 29-06-03 14:24

Hvordan aktivere jeg mit Windows XP Home, den lille boks der plejer at komme frem med om jeg vil aktivere windows, kommer ikke frem!!! hvad skal jeg så gøre??????

hilsen Gangster50

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 14:37

start>programmer>tilbehør>systemværktøjer>aktiver windows

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 29-06-03 15:36

der er ikke noget der hedder start>programmer>tilbehør>systemværktøjer>aktiver windows

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 16:13

Start menu> Alle programmer>tilbehør>systemværktøjer>aktiver windows
det er der på min xp home,men det er ikke noget problem,det handler om at microsoft vil have personlige infomationer om brugerene,du skulle kunne køre
med dit styresystem uden at gå igennem aktiverings proccesen.
Har du da problemer???det icon du snakker om forsvinder efter 30 dage vis
du ikke aktivere dit styresystem.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 16:20

Man behøver ikke at aktivere xp,over nettet,det er bare ligesom at vis du køber et stykke software så vil producenten have så meget info om brugeren
så muligt,så de står i deres registreings database,som mulig køber af fremtidige produkter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 16:41

Det forstår jeg ikke jeg har kørt uden at reg min home xp
Sådan aktiveres Windows via InternettetGuiden Produktaktivering i Windows findes i Systemværktøjer. Klik på Start, peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på det relevante ikon, hvis du vil åbne et systemværktøj., og klik derefter på Aktiver Windows.
Følg vejledningen på skærmen for at aktivere produktet.
Bemærk!

Du kan også starte guiden Produktaktivering i Windows ved at klikke på Start, klikke på Kør og derefter skrive "oobe/msoobe /a".
Via Internetforbindelsen kan du aktivere eller både aktivere og registrere din kopi af Windows. Aktiveringen skal ske senest 30 dage efter installationen.
Hvis du vælger ikke at aktivere Windows nu, vises der jævnligt påmindelser i løbet af de næste 30 dage. Når tiden er udløbet, skal du aktivere for at kunne fortsætte med at bruge Windows.
Hvis du endnu ikke har aktiveret Windows XP, kan du gøre dette ved at klikke på ikonet til Windows-produktaktivering på proceslinjen for at starte aktiveringen. Når du har aktiveret Windows XP, vises ikonet ikke længere på proceslinjen.
Hvis du ikke har Internetforbindelse, men har et modem, skal du klikke her.
Hvis du hverken har Internetforbindelse eller modem, skal du klikke her for at se, hvordan du kan kontakte en kundeservicerepræsentant pr. telefon.
Relaterede emner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 16:44

kopier dette ind i kør> oobe/msoobe /a

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-06-03 16:51

eller prøv med denne i kør:
%SYSTEMROOT%\system32\oobe\msoobe.exe /A

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-06-03 16:54

men har du købt din dell har de sikkert allerede aktiveret den,ellers må der være en fejl i din windows version,
vil jeg gætte på,da osse min home har det manse9933 har,men når ikonnet ved uret kommer frem om der er eks vis 29 dage tilbage inden aktivering så klik på den og se om boksen ikke kommer frem...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 16:54

det er da det samme xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-06-03 16:57

tænkte nok du ville sige det,men hvorfor kommer de frem hos oss og ikke hos gangster50.
jeg ved at nogle skal slet ikke aktivers f.eks til større firmaer ,så netværksadministratoren ikke
hele tiden skal aktivede hver gang der kommer for meget nyt hardware i en pc,men det burde vel ikke være tilfældet her.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 17:08

det er muligvis fordi han ikke er på nettet, eller ikke har prøvet det
endnu(altså kør)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-03 17:12

Forresten så er der mange der kommer til at slette genvejene til systemværktøjer når de rydder op på sin pc,f.eks. dubletter o.s.v

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-03 21:18

Har du brugt recovery cd til at genindstallere - så er den måske allerede aktiveret.
Emesen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-06-03 13:33

jeg har stukket en rød cd i maskinen og så booted fra cden, så slettede jeg Windows XP Home og installerede det igen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-06-03 16:24

Hvis den røde cd er fra dell, så er der stor chance for at din XP nu er aktiveret.
Emesen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-06-03 17:00

ok, men hvorfor kan jeg så ikke sætte min computer på standby + => <http://www.kandu.dk/dk/spg/17860>

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-06-03 17:03

undskyld, sådan skulle det havde set ud: http://www.kandu.dk/dk/spg/17860

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-06-03 17:13

Hvis du har været i bios eller nulstillet bios, kan det være funktionen er deaktiveret.
Hvis jeg husker rigtigt hedder det noget med APM.
Emesen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-06-03 18:27

hvordan aktiverer jeg så standby igen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-06-03 19:51

Hvis du kan komme i bios så gå derind og led efter noget der på Dansk hedder strømstyring og på Engelsk vist nok power manager
Prøv lige først i XP >hjælp>skriv strømstyring eller skriv standby>søg>nu får du måske en forklaring.
Jeg kører ikke XP lige nu så derfor kan jeg ikke give dig de rigtige ord.
Emesen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-06-03 21:32

nope

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-06-03 21:49

Tja - så har jeg ikke flere idéer.
Emesen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 01-07-03 09:20

ok, men tak for hjælpen, nu prøver jeg at finde ud af det et andet sted