/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hjælp til indstilling af tv
Fra : vivian67
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 18-02-18 14:32

Jeg har fået et andet tv (brugt) og har autosøgt kanalerne. Jeg kan finde de samme kanaler som på det gamle tv, men nu er nogle af kanalerne krypteret, hvordan får jeg det væk. Jeg er medlem af en antenneforening og kan se kanalerne på et andet tv i huset.
Det "nye" tv er et panasonic txl37s10e.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-02-18 14:39
Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 18-02-18 14:41

Tak Poten, den havde jeg også selv fundet, men det hjalp mig desværre ikke.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 18-02-18 15:18

Selv døjet engang, til jeg fandt ud af at nogle kanaler er kun til digitalt indstillede og andre så analogt, så måske kan det været et hint..

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-02-18 15:49

Citat
Selv døjet engang, til jeg fandt ud af at nogle kanaler er kun til digitalt indstillede og andre så analogt, så måske kan det været et hint..

I dagens danmark er der jo kun digitale kanaler...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 18-02-18 16:05

Bare til orientering, så har jeg analoge kanaler fra Waoo TV på ca 15 kanaler, og så kan man godt komme til at tage den forkerte række

Bruger dem på mit gamle TV der ikke har Mpeg 4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-02-18 16:12

Jeg tror du skal have aktiveret DVB-C tuneren

1. Tryk på Menu-knappen
2. VælgIndstillinger,DVB-C
3. Lav en FULDSØGNING

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 18-02-18 16:38

Jeg har fundet alle kanaler, men nogle kanaler står som betalingskanaler og er krypteret, de samme kanaler kan jeg se på et andet tv i huset uden problemer

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 18-02-18 17:48

Det bedste er at ringe og spørge det firma som leverer dit antennesignal. Du skal vide havd dit fjernsyn kan modtage.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-02-18 01:39

Nu er det ikke fordi at du har et “tv-kort” indsat i dit andet tv? For så giver det god mening at du ikke kan se alle kanaler på dit nye

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 19-02-18 06:48

Nej jeg har Ikke tv kort

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-18 10:00

Måske hjælp at hente
Mange kanaler sendes både kodet og ukodet på anlæg med fri digital-tv. Det betyder, at dit tv i nogle tilfælde starter med at finde den kodede version. Kigger du videre i kanallisten, vil du i de fleste tilfælde også finde den ukodede version. På enkelte tv kan det være nødvendigt at foretage søgningen "inklusiv krypterede kanaler".
https://stofa.dk/vejledning/kanalsoening

http://dan.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/35972

Godkendelse af svar
Fra : vivian67

Dato : 19-02-18 17:54

Fedt, tusind tak for svaret, så fik jeg alle kanaler igen