/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Edge Browser
Fra : ppk
Vist : 297 gange
300 point
Dato : 14-02-18 10:54

Hej

Jeg har ovenstående browser til min fuld opdateret Windows 10

Jeg har det problem, at især når jeg vil afspille videoer på Facebook så lukker browseren ned herefter kan jeg så åbne den igen, og det jeg var i gang med at se er så væk

Har også været ude for det kan ske hvis der er en som skriver en PB til mig

Og enkelste gange er det også sket hvis jeg er f.eks. inde på en nyhedsside, og vil skifte til en anden side

Har så trukket linket med over i Chrome, hvor det kører stabilt

Så hvad der går galt i Edge ved jeg ikke !

Kan nogen hjælpe ????

Hilsen
DIXI12

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-18 11:43

Edge er go' til nogen ting(ikke ret mange), som du har fundet ud af!
Jeg har en HP, der virker den slet ikke, den starter op og lukker igen efter 10-15 sekunder

Så brug Chrome eller Firefox som standard browser!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-02-18 17:39

Klaudi

Ahhh der må da et eller andet sted være en løsning på den Edge browser !

Det er for simpelt bare at skifte browser

Kommentar
Fra : GitteAAA

Dato : 14-02-18 17:50

Uha, jeg syntes at jeg oplevede en masse underlige ting med Edge.
Jeg gav simpelthen op til sidst, og skiftede browser. Edge er simpelthen ikke tidssvarende.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-18 17:53

Jeg tror ikke der er den ting jeg ikke har prøvet for at få den til at virke, lige med undtagelse af at starte totalt forfra på en tom HD!

Citat
Det er for simpelt bare at skifte browser Blink

Det er IKKE for simpelt, for mit vedkommende!

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 15-02-18 08:29

Det er svært og svare på hvad der kan være galt.

Men for at kunne løse det, så vil det være en go' ide at kigge i log bogen, der kan stå brugbar info om problemet. Køre du en home edition så er log bogen ikke tilgængelig, men så kan du gøre det at du går i indstiller - Apps - finder Microsoft Edge - Avancerede indstillinger, derinde kan du vælge at reparere eller at nulstille browseren.

Pudsigt at I har problemer med edge, jeg bruger kun edge på alle de maskiner jeg har og det samme gør ungerne og det er altså 7 maskiner det køre upåklageligt på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-18 08:47

Citat
Apps - finder Microsoft Edge - Avancerede indstillinger, derinde kan du vælge at reparere eller at nulstille browseren.

Den er os afprøvet, virker heller ikke på den bærbare, men jeg har en stationær pc hvor den kører fint!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-02-18 09:49

Det er spøjst.

Der er også en mulighed for at køre et tool fra MS
https://support.microsoft.com/en-us/help/4027498/windows-10-run-the-troubleshooter-for-apps

Der er selvfølgelig også det klassiske svar. Køre sfc/scannow i command prompt eller powershell, som administrator

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-18 11:59

Ellers er der jo også Internet Explorer 11 - som følger med win 10 pro og vel også win 10 home.

Edge bruger jeg mest til postkasse.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-02-18 18:17

webnoob

Jeg har denne her version af Windows 10 som altid er fuldt opdateret

Windows 10 Home (x64) Version 1709 (build 16299.214)

Men jeg prøver lige nogle af tipsene, så må vi tage den derfra

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 16-02-18 18:10

Tak for svaret webnoob.

Det ser ud til rep. af browseren hjalp mig

Hilsen
Preben