/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Tiscali: mangler SMS i forb. m. e-mail..~
Fra : iluap
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 16-12-01 09:26

Hej - siden i går - lørdag - har jeg ikke fået nogen SMS fra Tiscali, når der lå og ventede en e-mail på mig...er der andre, der har lignende problemer?

Mvh.
Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-12-01 10:50

Hej Hans
Hvad med at prøve at ringe til Tiscali Telefon: 3814 7000
for at forhører om der er nogle proplemer
du kan også sende dem en email her er en side med adresser og telefon nummer derover til
http://www.tiscali.dk/services/kontakt.php
MVH Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-12-01 11:44

Hej Brian - jeg har også tænkt mig at ringe (til 38147010), men de åbner først kl. 12:00 - jeg har også været inde på hjemmesiden, men fandt ikke rigtigt noget, jeg kunne bruge...

Mvh.
Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-12-01 12:24

Nå - jeg snakkede med Tiscali, men de havde ikke hørt noget om, at deres system var nede...de sagde dog, at e-mail SMS'er var lavt prioriterede, så det kan måske være derfor, at jeg ikke har fået nogen det sidste døgn...

Alm. SMS'er på min mobil fungerer udmærket...

Hygge
Hans

Accepteret svar
Fra : KlingTech

Modtaget 50 point
Dato : 17-12-01 08:16

Hej

Den fejl er nok ikke ved Tiscali, men måden SMS bliver sendt på
f.eks hvis Tiscali bruger Sonofon eller TDC Gratis tjenste.
De har ikke nogle leverings tid på deres SMS´s. sendt som email så jeg mener
"fejlen ligger her" hvis det er en fejl.

Mvh Klaus Klinggaard se mere om SMS www.klingtech.dk

Kommentar
Fra : KlingTech

Dato : 17-12-01 08:18

Hej

Den fejl er nok ikke ved Tiscali, men måden SMS bliver sendt på
f.eks hvis Tiscali bruger Sonofon eller TDC Gratis tjenste.
De har ikke nogle leverings tid på deres SMS´s. sendt som email så jeg mener
"fejlen ligger her" hvis det er en fejl.

Mvh Klaus Klinggaard se mere om SMS www.klingtech.dk

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 17-12-01 09:51

Tja, det kan da godt være...det undrer mig bare, fordi det har virket perfekt i et halvt år nu, men siden i fredags er der ikke kommet en lyd på min mobil...

Hvis jeg hakker af i "Ja, tak send mig en mobilbesked næste gang der kommer et indlæg." her på Kandu, får jeg heller ingen SMS???

Som sagt kan jeg godt sende og modtage alm. SMS på mobilen foruden at jeg stadig kan sende e-mails, så jeg fatter ikke en brik...

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : KlingTech

Dato : 17-12-01 11:46

Hej Hans

Som sagt før , er det en gratis tjeneste som Sonofon og TDC har
så der er ikke nogle sikkerhed at du modtager dine imail/SMS .
der kan godt gå op til 24 timer inden du modtager dem, "hvis du
modtager dem"
Grunden til at du kan modtage og sende SMS , er at
Sonofon/TDC bruger en bestemt stregn til Imail/SMS
altså måden er ikke den samme, som en alm. sms

mvh Klaus Klinggaard

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 17-12-01 11:57

Okay, Klaus...det er bare lige pludseligt, at det ikke virker, så det...

Jeg har sendt en mail til Tiscali, og de ville give besked, når de har kigget på det...

Når jeg oprindeligt spurgte, så var det for at høre, om andre, som havde samme opsætning som mig havde lignende problemer, så jeg vidste, om jeg skulle smide mobilen eller Tiscali væk...

Det undrer mig stadig, at jeg ikke får en SMS fra Kandu, når der er et indlæg...før kunne jeg næsten ikke komme til for dem...jeg overvejede, om der kunne være for meget trafik (på den her årstid)...

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : KlingTech

Dato : 17-12-01 12:44

Hej
Hans
Som du ser modtager du ikke noget fra Kandu, tror du så ikke de
bruger GRATIS tjenste som Ticali ??

Det kunne se sådan ud.

Mvh Klaus

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 17-12-01 13:12

Hej Klaus - det kan godt være, men jeg er så "ny" indenfor 'nettet m.m., at jeg ikke har den store forstand på ret meget...

...men jeg har lige fået en mail fra Kandu, hvori de skriver, at tdc har problemer med SMS i øjeblikket...og så fik jeg en SMS, da du sendte dit sidste indlæg, så nu er det begyndt at virke igen, hurra hurra!

Mvh.
Hans

Kommentar
Fra : KlingTech

Dato : 17-12-01 15:14

Hej alle der følger den debat

Læs nyhedsbrev fra mediawatch fra i dag
www.mediawatch.dk

Mvh Klaus Klinggaard

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 18-12-01 01:01

...var det den der med afgiften?

Mvh.
Hans

Kommentar
Fra : KlingTech

Dato : 18-12-01 18:11

Hej Hans

Ja den med afgiften. jeg er spændt på hvad der sker hvis man ikke '
ønsker at modtage SMS, om man så skal betale afgift
men lad os vente og se.
Der kan blive rigtig blade !!!

Hvis der er nogle der ønsker at mere info om "Lange SMS`ser
900 tegn i en stregn og en SMS printer så se
www.klingtech.dk

mvh Klaus Klinggaard