/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Overføre musik til telefon
Fra : trimare46
Vist : 268 gange
300 point
Dato : 10-02-18 19:31

Jeg er ikke helt ung og har aldrig rigtig fundet ud af det der med at få lagt musik ind på telefonen.
Jeg har noget der lgner 250 cd skiver som jeg gerne vil have lagt på telefonen, men hvordan gør jeg det rent fysisk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-02-18 19:34

Så vil det være rigtigt dejligt, hvis du kunne fortælle, hvilken telefon det er.

Hvis det er en iPhone er det relativt nemt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-02-18 20:29

Det er en android telefon. Sony Xperia xz1

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 300 point
Dato : 10-02-18 23:16

Først skal du have alle dine CD'ere over på MP3 format. Brug dette program.
http://www.audiograbber.org/

Derefter skal du have et lille MicroSD card - hvis du ikke allerede har det. Her kopiere du alle filerne over på.

Så skal MicroSD kortet ind i telefonen - Wupti - så kan du høre det hele.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-02-18 23:34

Ja, så er det lettere med en IPhone, der klarer ITunes det hele.

CD i CD drev og så indlæses og konverteres de.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-18 09:09

Du kan også; når du har konverteret CD'erne til MP3, blot sætte MicroSD kortet i telefonen. (Husk at aktivere det i mobil-indstillingerne!), for derefter at forbinde din telefon med computeren via USB. Nu vælger du (..på telefonen) at forbindelsen skal bruges til filoverførsel.

Så kan du via computerens stifinder flytte filerne præcis som var det en harddisk og ikke mobilens MicroSD. På samme måde kan du oprette biblioteker(mapper), omdøbe, slette filer eller mapper på telefonen.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 11-02-18 09:18

Tak for svaret Thomas_Mygind.