/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB foredrag
Fra : svendgiversen
Vist : 283 gange
100 point
Dato : 05-02-18 10:55

Jeg holder snart halv rund fødselsdag og har fået en lokal historiker til at fortælle lidt om egnen,
han vil så også vise billeder, som han har på et USB stick, men han har ikke computer og andet,
og hotellet har kun en skærm, ellers intet PC præsentations udstyr.

Selv har jeg ikke mere end bærbar, den har jeg foræret væk, da jeg fik Ipad,
jeg kunne selvfølgelig slæbe min stationære med,
men 30-40 gæster kan jo ikke alle se det på skærmen,
så jeg mangler præsentations grej?

Hvad skal der til for at foredragsholderens USB billeder kommer op på hotellets skærm??

Og hvor låner/lejer jeg dette udstyr her i det sønderjyske???

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-18 11:22

Helst en bærbar PC plus en projektor/videokanon og forbindelseskabler.

Men hvor du låner/lejer det i dit område ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-18 11:43

Jeg kan sikkert låne en bærbar, og tænkte godt nok på en slags projektor,
men hvad er forskellen på den og en videokanon?

En nabo er lærer og kan måske låne en projektor på skolen i Dybbøl??

Min kones søn arbejder på Danfoss i Gråsten, tæt herpå,
han har en bærbar og kan måske låne lidt grej fra Danfoss, hvor jeg selv var i 38 år.

Min kunstner kone går til maling hos en lærer, der jævnligt viser lysbilleder,
hun vil spørge ham i aften om hans udstyr, men det er vist mere dias show???

Og så kan foredragsholderen måske selv låne på arkivet i Broager eller der omkring,
men han vil helst ikke fragte andet en sit USB stick med ????

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-02-18 11:45

Prøv at tale med dem i Sønderborg marineforening.
De fleste marineforeninger har den slags udstyr.
Det koster jo ikke noget at spørge

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-02-18 11:48

Kært barn har mange navne, men en dias projektor, kan IKKE anvendes til dit formål.

En overheadprojektor kan heller ikke anvendes, så vi er ovre i det, der kaldes en videokanon, der kan vis billeder fra en PC på en stor skærm.

De fleste virksomheder har er spændt fast i loftet :(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-18 10:01

Du skal måske også lige afprøve det grej du låner samen med det usb stik.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-18 14:31

Ja det ville jo være pinligt hvis det ikke virkede, har selv et USB stick.

Min kone fik ikke talt med sin maler lærer,
måske næste mandag, men det er vist ikke det rette udstyr han bruger?

Skolelæreren tager på ferie og kommer ikke,
så lidt tvivlsomt med den projektor han kan låne på skolen??

Så nu håber vi min kones søn, der har en bærbar,
kan låne en projektor på Danfoss, og forbinde...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-18 14:51

Husk også, der skal være et program på den bærbare, der kan håndtere billederne.

Er det er PowerPoint show eller er det "bare" JPG fler?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-18 10:51

Det forlyder nu at foredragsholderen selv vil komme med præsentations udstyr,
ikke endeligt bekræftet, kun fra hans kone og golfhotellet, men det må vi jo stole på,
og så tester han det jo nok inden...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-18 11:16

Tak for svaret Bille1948.