/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Avast driver update
Fra : Sunnyman
Vist : 200 gange
100 point
Dato : 04-02-18 10:27

Har forsøgt at finde ud af om det er sikkert / stabilt at updaterer drivers som bliver sagt er forældet af AVAST.

Min DELL XPS 13 er opdateret jvf Dells egen opdaterings software.

Hvis DELL siger alt er opdateret, hvorfor siger AVAST så at der er 13 forældet drivere ?
Skal jeg bare holde mig til Dells drivere, eller skal jeg opdaterer efter Avast ?

Håber i kloge hoveder kan bringe lys over dette for mig....

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-02-18 12:05

Der kan sagtens være forskellige drivere der ikke er opdateret.
Nu kender jeg ikke den omtalte driver opdater - bruger selv Iobit DriverBooster, den er jeg yderst tilfreds med og så er den gratis...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-18 12:41

Jeg har mistet tilliden til Avast!

Først bliver en af deres opdateringservere i et opkøbt selskab hacket og virus lagt ud til brugere af deres 'gratis' platform..

Derefter ka' de ikke finde ud af ..i deres 'datter-selskab': Ccleaner (Piriform) at man har skiftet betalingskort ..siden sidst man betalte for abonnement. Temmelig 'u-professionelt' !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-18 14:04

Citat
Hvis DELL siger alt er opdateret, hvorfor siger AVAST så at der er 13 forældet drivere ?

Måske fordi de er for ´gamle´ i følge Avast - selv om de er opdateret, eller det er en måde for Avast at tjene ekstra penge på.
Avast burde vel heller ikke lige frem være et program der advarer mod den slags - men om Virus.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-18 17:21

Tak molo - nu ryger avast ud i kulden her i mit univers.............så må jeg hellere skifte over til zonealarm - er det en god ide?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-02-18 07:48

Avast er hverken dårligere eller bedre end mange andre programmer, når det kommer til denne slags 'fejlfinding'!

Grunden til at Avast finde disse 13 manglede/forældede drivere er at Avast prøver at få dig til at købe deres Avast Driver Update funktion, lidt ligesom de 'Optimizer' programmer der finder en masse 'fejl' på din PC, og så beder dig om at købe programmet hvis disse 'fejl' skal rettes!
(det er ikke fejl, men måske bare genveje der er forældede, eller små rod i reg. databasen, der intet betyder for din PC's funktionalitet!)

Og, igen-igen, der er ingen grund til selv at rode med dine drivere på din PC!!!!

De drivere der skal opdateres, opdateres igennem Windows Update, når producenterne laver nye drivere. De sender driverne til Microsoft, der så implementerer dem i den næste Windows Update!

Dog er der mange grafikkort producenter der selv står for opdateringen af deres hardware, og der vil du oftest se at der er en opdatering, ved at ikonet for grafikkortet, i systembakken (hø. hjørne af skærmen nederst) viser et tegn, eller popper op med en infoboks.

Avast er et rigtig godt antivirus program, hvis man ellers holder sig til antivirus delen, og slår alt det andet gejl fra
Man kan slå mange af disse irriterende pop-up's fra i Avast's Indstillinger --> Notifikationer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-18 07:52

Eyvind -> Det er der kun 1 der kan afgøre; ..dig selv.

Det er korrekt at jeg benytter ZoneAlarm antivirus, antispyware og firewall samlet i een 'pakke'. Jeg var så heldig sidste år i januar at få 2 års dækning for 1 års pris

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 06-02-18 19:45

Har haft samme problem som Sunnyman,installerede Iobit,som foreslået af Poten,det har hjulpet.