/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Danmarksinsamlingen
Fra : Reset
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 04-02-18 00:40

Såeh. Danmarksindsamlingen er slut. Fik du doneret et beløb.
Er din samvittighed i vatter.

Eller er du pisseligeglad, ligesom jeg.

Siden jeg begyndte, at kunne regristrere, har vi samlet ind
til fattige afrikanere.

Ingen forbedringer har jeg set. De slår stadigvæk
hinanden ihjel. De overlevende formerer sig med
6-7 børn pr kvinde.

De indsamlede beløb fordeles til toplønninger i organitationerne.
Resten sendes sydpå, hvor korruption tager sin del, hvorefter
resterne fordeles til de evigt korpulerende fattige.

Aldrig vil jeg bidrage til denne dumhed. Deres dumhed må de sgu
selv tage ansvar for.

Hvad synes du. Er jeg kynisk, eller realistisk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-18 01:13

Du er meget realistisk.
Du glemte dog at betydelige midler går til danske konsulenter, som skal redegøre for behov og projekter.
Hvis vi kan få blot et par succeshistorier om virkningen af den slags støtte i afrika, ville jeg gerne give.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-02-18 06:45

Danmarksindsamling???

Der er sgu ikke meget Danmark over den indsamling. Hvis man kigger på de 12 største humanitære organisationer der står bag, så er der ingen af dem der udmærker sig ved at gøre noget for udsatte børn og de socialt svageste grupper i Danmark, - eller i hvert fald kun gør det i et meget ringe omfang.

”Læger uden Grænser” og ”Red Barnet” er også med. De er begge NGO-organisationer (Non-Governmental Organizations), hvilket står for at de er politisk neutrale og uafhængig af stater og regeringer.

Uafhængigheden af stater og regeringer kan diskuteres. I 2015 fik Red Barnet 302 millioner kroner af EU, plus at Red Barnet har snablen dybt begravet i en række andre mere eller mindre offentlige kasser.

Det upolitiske kan overhovedet ikke diskuteres. ”Læger uden Grænser” og ”Red Barnet” har lavet deres helt egen indvandringspolitik på tværs af de Europæiske landes regeringer, ved med deres migrantfærger, Aquarius og Vos Hestia, at fragte i titusindvis af migranter fra Afrika til Europa.

Med i koret af mere eller mindre stærkt usympatiske ”humanitære” levebrødshumanister i den lukrative godhedsindustri er også Røde Kors.

Røde Kors har, om nogen, snablen dybt begravet i de offentlige kasser. Af Røde Kors’ årsindtægt på 1,636 milliarder kroner stammer langt over 1 milliard fra offentlige midler. Alene fra Udlændingestyrelsen og Udenrigsministeriet får Røde Kors årligt 1,024 milliarder kroner.

Herhjemme er Røde Kors blandt andet beskæftiget med at drive landets mange asylcentre. Det er en opgave som Røde Kors aldrig nogensinde burde have haft lov til at få.

I en artikel i Politiken fra juni 2008 rettes der en sønderlemmende kritik af Røde Kors’ måde at drive asylcentre på. Artiklen har overskriften ”Asylafdelingen i Røde Kors bruger millioner på sig selv.”

Citat: ”Dansk Røde Kors bruger så store summer på at opretholde en stor organisation med mange ansatte og interne afdelinger, at det går ud over mulighederne for at give tilbud til børn og voksne beboere i asylcentrene.
Asylafdelingen i Røde Kors har tre gange så mange ansatte per asylansøger som det kommunalt drevne asylcenter i Brovst.”

Citat: ” I Røde Kors er antallet af medarbejdere per asylsøger næsten fordoblet siden 2001, så der sidste år var en medarbejder per 3,5 beboere i centrene. I centret i Brovst var der 11,7 asylsøgere per medarbejder.
Sidste år faldt antallet af indkvarterede i Røde Kors-centrene med godt 300 til omkring 1.500 helårspersoner. Alligevel steg Røde Kors’ udgifter til lønninger med et par millioner til 150 millioner kroner.”

Røde Kors afviser naturligvis kritikken.

På trods af nogle helt enorme tilskud i milliardklassen så holder Røde Kors sig ikke for gode til jævnligt at gå tiggergang blandt befolkningen for at vride endnu nogle kroner ud af dem til at holde gang i deres levebrødshumanistiske gesjæft i den lukrative godhedsindustri.

Kopieret med tilladelse fra en ven på FB - men jeg kunne ikke være mere enig.
Har selv fulgt disse migrantfærger NGO'erne driver, og der er mange flere end de 2 nævnte - Du kan selv følge med på enten marinetraffic.com eller vesseltracker.com

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-18 11:26

Jeg er fuldstændig enig. Giver ikke fem flade ører, til nogen som helst. Har følt mig nok til grin forhen, når jeg spillede Den Barmhjertige Samaritan.

Det tog slut, da Kræftens Bekæmpelse fik ny direktør, og hans kontor skulle forfines for en formue. Bl.a. ny blankpoleret mahognig skrivebord, til 50.000 kr.

Mill. lønninger til Flemming Poulsen og Mimi Jacopsen. Henholdsvis Røde Kors og Red Barnet. Førstnævnte krævede en kæmpe erstatning af Røde Kors, da han fratrådte.

Endelig: At fylde penge på f.eks. Afrika, er som at fylde en hyttefad med vand. Og i sidste ende, kommer de alligevel hertil, og skal forsørges.

At firmaer giver nogle ret store beløb, giver jo god reklame, og er skattebegunstiget.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-18 11:52

Næh--- skulle mit go`e hjerte løbe af med mig, ville det blive som en bekendt gør det: Nemlig som Planfadder.

Han donerer, mener jeg, 150 kr. pr. måned, til en lille Thailandsk pige, oppe i det fattige nord Thailand.

Han har lige besøgt familien. Det var en kæmpe oplevelse at se hvor taknemmeligt de var. Han havde gaver med til børnerne. Bl.a. ny skoletaske til pigen (skal starte i skolen) og fodbolde til drengene.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-18 14:12

Citat
Du glemte dog at betydelige midler går til danske konsulenter, som skal redegøre for behov og projekter.

Tror jeg har hørt om et par enkelte vellykkede projekter, gennem den slags indsamlinger, og det var ting som ganske rigtig var ´livsnødvendige´ men kun til en brøkdel af hvad der blev samlet ind.

Så mig får de ikke til at støtte den slags.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-18 17:26

Du er vist realistisk - og jeg er enig.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-02-18 07:58

Ud af mit indlæg kan man få den tanke at jeg er imod nødhjælp, og det er bestemt ikke tilfældet.
Jeg mener bare at mange af disse velmenende organisationer, er overadministrerede, og tillader sig selv nogle enorme lønninger, der er helt ude af proportioner med hvad der er rimeligt for en nødhjælpsorganisation!

Generalsekretæren for Røde Kors får f.eks en månedsløn på 102.000 kr.!!!!!
+ pension og fri bil!!!

Og så blander mange af dem sig i Danmarks flygtningepolitik, på trods af at de hævder at være upolitiske

Har selv i mange år haft et sponsorbarn i Thailand igennem SOS Børnebyerne - Et arrangement hvor jeg ved at mine penge når frem til hende, med et minimum af administration og alt mulig andet pengespild.
Og så er det dejligt at man får breve fra hende et par gange om året, hvor både hun og hendes SOS mor skriver om hendes udvikling og fremgang ?
Med fine vedlagte hjemmelavede julekort og tegninger

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-18 10:08

Citat
Såeh. Danmarksindsamlingen er slut. Fik du doneret et beløb.
Er din samvittighed i vatter.
Ikke en eneste krone gav jeg. Udfra den betragtning er min samvittighed stadig i vatter. Som Lise Nørgård for kort tid siden udtrykte: "Send dem et læs kondomer i stedet for penge"

Nu har jeg altid synes at Anders Lund Madsen var lidt for vidtløftig og kulturradikal i sin gøren og laden - men selv for ham, blev showet lidt for meget. Den go'e Anders måtte simpelthen forlade showet med kvalme. Han kunne ikke klare folkets, kunstnernes og sponsorernes selvgodhed mere.
Kort sagt, han fik mere end nok.

78 millioner blev der samlet ind!! Javel ja, men der skal vel fratrækkes TV2 lønninger til personalet i form af værter, kamerafolk, osv osv.....Kunstnere skal vel også ha' salærer. Audien var vel ikke gratis..? "Telefonsælgerne" bla. muhammed-Morten fra de radigale, udførte de tiggeriet helt gratis..???? Jeg tror det næppe.

Nææææ....som det gamle ord siger: "Giv en mand en fisk
og han har mad i dag. Lær ham at fiske og han har mad for livet."

Men indrømmet, jeg så kun ganske lidt af tiggeriet, jeg slog hurtig over på en anden kanal.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-18 14:36

Citat
men der skal vel fratrækkes TV2
Ja undskyld, DR1....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-18 19:22

Nu, vi er ved tiggeriet af andres folks penge....

Bagermester Ali bagerbutik bleve raseret af maskerede bøller og straks er parnasset - i form af "hjertens gode politikere" - ude med raslebøssen.
Det viser sig nu, -at det ikke var bagermester Harepus fra Hakkebakke-skoven som tog de tossegode politiker dybt i røven, - nej, det var såmænd den muslimske bagermester Ali fra Tingbjerg i egen "høje person"

Det viser sig nu, at denne Ali har flere lig i lasten end et fordums slaveskib, idet, intet tyder på at andre erhvervsdrivende i Tingbjerg har oplevet afpresninger eller krav om beskyttelsespenge. Det fortæller politiet efter fjorten dages efterforskning i kølvandet på sagen om "Bager-Ali". Men billedet er stadig broget, og Ali Parnian holder stadig fast i sin forklaring......Selvfølgelig da, man er vel ikke muslim for sjov..?

Det høje parnas af politikere leder nu efter en ny person som de kan pudse deres glorie af på.
Kender læserne nogen??? Helst en neger eller en muslim.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 05-02-18 23:39

1: Jeg forstår dig, Reset. 2: Jeg er ikke imod indsamlinger. 3: Jeg giver aldrig. 4: Da jeg meldte mig ud af folkekirken, lagde jeg kirkeskatten oven i det beløb, jeg i forvejen donerede, og det bliver så med skattefordelene summeret oveni alt ialt til et knap 5 cifret beløb til Mødrehjælpen og en lille smule til Julemærkehjemmene. 6: Mht Afrika: Vi i Vesten ligger som vi har redt - Først stjal vi slaver helt lovligt, siden har vi helt lovligt stjålet deres varer; vi finder billigste sælger, som er en lokal pamper, som tilegner sig varerne mere eller mindre legalt, og bare skal have solgt, så han kan leve som en fyrste. Hvis vi i de sidste mere end 100 år havde handlet etisk og fairtrade, ville der ikke være samme pres fra bekvemmelighedsflygtninge. Det er vores grådighed og vort eget ansvar, at uligheden er blevet så stor.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-18 00:30

Citat
Det høje parnas af politikere leder nu efter en ny person som de kan pudse deres glorie af på. Kender læserne nogen??? Helst en neger eller en muslim.

Hvad med den kendte digter, Yahya Hassan. Han skal nok ende som en stor kultur personlighed. Så han kan nok trænge til lidt velgørenhed, lige i tiden.

Godt nok endnu i sin spæde vorden. Men bare vent, inden længe er han på lønningslisten hos Statens Kunstfond.

Er dybt kriminel, sidder vist i spjældet for tiden. Men det gør det jo ikke ringere.

Han er lidt af en klummerøv, med skydevåben. Men øvelse gør mester.

M.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 06-02-18 15:36

Rigtig mange gode indlæg.

Har som Kaptajn Tommy også bemærket den lidt bizarre Anders Lund
Madsens udfald mod selvgodheden.

Dette udfald gav mig faktisk lidt håb, at en af de rettroende endelig
rejste sig i protest. Kunne man håbe på en begyndende realisme i for-
hold til de uansvarlige negre.Nogen må have fået nok. 11 mio mindre end
sidst.

Jeg er heller ikke ubetinget modstander af nødhjælp, men nødhjælp anser
jeg for en hjælp der gives, når et område oplever nogle uforudsete
naturkatastrofer. Negernes sindssyge formering kan ikke puttes i den
kategori.

Det er en brandvarm politisk kartoffel, men donorlandenes politikere
må gøre de varme landes ditto klart, at hvis de vil have hjælp, må de
have styr på befolkningsudviklingen. Kineserne kunne, så kan de sorte
vel også dresseres dertil.

Supergodt indlæg, som dogvillestar har lånt. Der er åbenbart ingen
prestige i, at hjælpe udsatte i Danmark.

Som jeg startede med at skrive; mange gode indlæg. Det mener jeg selv
følgelig fordi de flugter med min egen mening. Det kunne nu alligevel
være fint at høre lidt fra anderledes tænkende. Så jeg lader tråden
være åben lidt endnu. Så, kom nu i der bidrager til Danmarks-
indsamlingen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-18 16:46

Israel er på mange måder, et foregangsland. Ikke bare hvad angår emigrant spørgsmålet. Her kunne vi lære noget. Men de er jo heller ikke underlagt EU diktaturet.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/israel-starter-massedeportasjon-av-afrikanske-immigranter/a/10058144/

Ja, undskyld det er fra en norsk avis, men VG er på mange måder bedre, mere uddybende og hurtige, end den danske presse.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-02-18 13:41

Atter en indsamling (11.03)
Denne gang er det Folkekirkens Nødhjælp som melder sig på banen med sloganet: "Pengene fra indsamlingen er med til at bekæmpe sult, sygdom, minefare, tørke, oversvømmelser, overgreb, frarøvelse af jord og anden ekstrem ulighed – og til at (gen)opbygge robusthed i verdens mest udsatte områder."

Det Folkekirkens Nødhjælp glemmer at fortælle, at eksv. Etiopiens befolkning er vokset præcis til det dobbelte siden 1984: Fra 41 millioner til 82 millioner.
I stedet for indsamling af penge burde der doneres kondomer - eneste farbare måde for løsning af sultproblemet.

Jeg har tit spekuleret på, hvordan uglen i hulen - imens et X-antal unger skriger af sult - kan manden besvangre konen med det formål, at producere en ny unge, som manden ikke har en jordisk chance for at mætte..... Jeg forstår det simpelthen ikke!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-02-18 16:57

Citat
Atter en indsamling (11.03)

Tak for tippet Tommy. Så fjerner vi lige igen, batteriet fra dørklokken. Utroligt at de kan blive ved med at finde indsamlere....må være en personlig ydmygelse, at løbe fra dør til dør, for at tigge.

En lokal af slagsen, har nok efterhånden fundet ud af, at her på matriklen er der ikke noget at hente.
De plejer at være hurtig væk igen. Den sidste jeg talte med var en Negro, der ville sælge tegninger, han selv havde ødelagt noget godt papir på.

FN burde sende nogle ladninger af de her plastik sexdukker, til de "fattige lande". Så konen kunne få lidt fred. Et godt forslag, mener jeg selv.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-18 19:59

Citat
Så fjerner vi lige igen, batteriet fra dørklokken.

Jeg frygter når vi nærmer os den 11.03., så går DR og TV2 fuldstændig godheds-amok. Vi ser det ene følelsespornoklip efter det andet, om hvor slemt det er - indrømmet, det er slemt.
Men om så vi sendte 1.000.000 containere fyldt med tusindkronesedler til Afrika ville det ikke løse problemet, desværre. Der er kun en måde at løse problemet på, det er; Negrene skal STOPPE MED AT LAVE FLERE BØRN end de kan brødføde

Med andre ord; Negrene er ved at kneppe sig selv ihjel - men, det er den hvide mands problem.

Som i har gættet, giver jeg heller ikke så meget som en bøjet fem øre til indsamlinger.
Som I har jeres favoritter, Julemærkehjem, SOS, osv........har jeg min favorit, det er Frelsens Hær, som jeg synes gør et fantastisk stykke arbejde for vores sociale udsatte. F.H. giver jeg gerne en skærv.