/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Flytte programmer til ny pc?
Fra : lukas2502
Vist : 222 gange
100 point
Dato : 27-01-18 20:03

Er det muligt at flytte programmer fra min "gamle" pc til en ny, det drejer sig om programmer jeg har købt, og virker som de skal?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-01-18 20:06

Programmer kan IKKE flyttes, de SKAL installeres på ny.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-18 21:06

Men hvis det er små programmer som ikke ikke installerer sig kan du flytte dem.

Hvor gammel og hvor ny taler du om.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-01-18 22:54

Citat
Hvor gammel og hvor ny taler du om.

Mener du maskinen eller programmer?

Til Bille 1948:
I dag følger der sjældent en cd-rom med det kan da blive dyrt at få dem på en ny maskine!

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-18 23:06

That´s life.

Windows er indrettet på den måde, at programmer skal installeres fra en installationsfil, som enten downloades eller kommer på en CD.

Hvis denne downloades, er klogt, at kunne hente den flere gange eller - også - gemme den på f.eks. en USB.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-01-18 00:46

Det er korrekt at programmerne skal installeres på ny. Hvis du har installationsfilen eller CD'en og registreringskopden er det somregel ikke noget problem. Har du hverken installationsfil eller CD må du checke på deres hjemmeside og evt. sende dem en mail. Nogle gange må man så betale et mindre beløb hvis der er kommet en ny version, hvis den gamle altså ikke er alt for gammel.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 30-01-18 17:27

Tak for svaret Bille1948.