/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lyd til TV
Fra : jepser30
Vist : 260 gange
40 point
Dato : 26-01-18 16:52

Har lige investeret i en stor fladskærm, og håbede at jeg ikke behøvede at købe en soundbar lige med det samme, da jeg har nogen fede højttalere fra Harmon/Kadon
Men de kører jo med minijack stik og Tv'et kører med optisk lyd-udgang... Jeg kontaktede et firma der sælger den slags el-dimser, og de sagde jeg kunne købe et toslink kabel samt en converter boks, og så skulle det spille sammen... Men det gør det så ikke kan jeg erfare... INGEN LYD ud gennem mine dejlige højttalere... Jeg ringede til Samsung, som sagde at hvis der er lys gennem kablet så er det ikke TV'et der er problemet, men at boksen nok ikke er kompatibel... Er der andre der har haft samme problemer? Hvordan får jeg lyden ud gennem mine højttalere?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-18 17:08

Jeg har så'n en og det virker fint
https://www.av-cables.dk/optisk-til-phono-converter/digital-til-analog-phono-converter.html

Den er forbundet til Tape indgang på forstærker med et phono kabel
https://www.av-cables.dk/phono-kabler/phono-kabel-2-5-m.html

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 26-01-18 17:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-18 17:42

Det er så en forkert en, den konverterer jo fra analog til digital!

Citat
Converterer fra Analog stereo 2 x Phono / RCA og 1 x minijack til Optisk digital / Coaxial digital.

Det skal være fra digitalt til analogt.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 26-01-18 18:04

Nå da,hvordan kan det være at jeg blev anbefalet en omvendt en? Hvor finder jeg sådan en så?

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 40 point
Dato : 26-01-18 18:26

Du skal bruge 782618. istedenfor 782620 som den du har nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-18 18:40

Du skal bruge en som denne
https://www.av-cables.dk/optisk-til-phono-converter/digital-til-analog-phono-converter.html

Citat
Converterer fra Optisk digital / Coaxial digital til Analog stereo 2 x Phono / RCA.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-01-18 20:45

Du skal bruge en 782618 den har minijack
Den klaudi henviser til har IKKE minijack

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-18 21:15
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-18 11:02

Her en der er 40,- billigere
https://www.avxperten.dk/da-converter/da-converter-kompakt-deltaco.asp

Specifikationer:
- Digital til Analog Converter (DAC)
- Input: Optisk / Coaxial
- Output: Phono / Mini Jack
- 32, 44.1, 48 and 96kHz sample rate of 24 bits
- Strøm via USB kabel (0,7m kabel medfølger)
- Strøm: 5V – 1A (adapter medfølger ikke)
- Mål (BxDxH): 74x57x21mm
- Farve: Sort

Godkendelse af svar
Fra : jepser30

Dato : 02-02-18 17:01

Det var præcist det jeg skulle bruge. Jeg ved at der var en anden der skrev om en anden dims der var lidt billigere, men synes du skal have de få point det er, fordi du er super præcis og svarede hurtigt. Mange tak!