/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Samsung TV - skidt eller...!
Fra : pylleb
Vist : 177 gange
500 point
Dato : 25-01-18 14:48

Mit Samsung TV model UE4608005YU fra 2012 har fået ret mange irriterende mørke striber på højkant på venstre side af skærmen og ind til midten, nogle der har et gæt på hvad der er galt - har hørt lidt om at Samsung bruger dårlige komponenter.
Ville blive rigtig glad for et godt råd.....
Ved ikke om det er den rigtige rubrik jeg skriver under...?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-01-18 15:00

Ih, hvor surt..
Her er det lyse striber
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=34790

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-01-18 23:07

Det lyder bestemt ikke godt. Et kvalificeret gæt: Jeg tror at det er selve LCD-panelet, det vil reelt sige selve billedskærmen, som er defekt. Det kan også være noget i den elektronik som styrer skærmen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-01-18 08:36
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-01-18 19:13

Der kommer nok en begravelse indenfor nærmere tid det kan ikkerigtigt betale sig at sende den til rep.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-01-18 07:19

Har haft 2 Samsung TV, og begge døde efter ca. 4 års tid, og i begge tilfælde var det strømforsyningen der var defekt.
Viste sig også med forskellige fejl på skærmen.

Reparerede dem selv via nogle reparations kit jeg købte på nettet, til ca. 100,- kr. pr. stk..
Det er oftest kondensatorerne der brænder af
De er nemme at se, da de buler op i enden, eller lækker noget brun væske!
Men jeg skiftede alle dem der fulgte med i rep. sættet, og så kørte det fint igen

Søg på --> Samsung (modelnummer) repair kit

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 28-01-18 16:53

Takker mange gange for dit gode svar - kunne lyde som om det virker for dig - håber ligeså her - ihvertfald tusind tak

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-01-18 11:56

Kender også til de lodrette hvide striber, der var to på mit Samsung 43 tommer. Første gang blev det repareret på garantien, men anden gang det skete på samme tv dækkede garantien ikke længere.
er for lang tid siden kasseret og købte et nyt Samsung 49 tommer. Det holder endnu, men hvor længe.
pixelfejl

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-01-18 13:39

Citat
Har haft 2 Samsung TV, og begge døde efter ca. 4 års tid, og i begge tilfælde var det strømforsyningen der var defekt.
Viste sig også med forskellige fejl på skærmen.

Den havde jeg ikke lige tænkt over. Det svarer jo til den brummetone der kommer når ladelytten i et gammelt musikanlæg står af.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-01-18 14:28

Jeg har et Samsung 55" og er rigtig godt tilfreds med det.
Før havde jeg LG, og det var til rep på garantien 3 gange på 7 mdr.
Men alle mærker har småfejl, nogle flere end andre og nogle apparater er hårdere angrebet end andre.
Så selvom du skifter mærke, risikerer du stadig at få et apparat med fejl.
Det er en forbrugsvare som ikke er beregnet til at holde i ret mange år. Hvis de kunne holde i 25 år, var der ikke mange elektronikfabrikker der kunne overleve