/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
FREMTIDSFULDMAGT
Fra : AG112
Vist : 232 gange
300 point
Dato : 24-01-18 09:48

FREMTIDSFULDMAGT HAR VÆRET OPPE I MEDIERNE DE SIDSTE PAR DAGE.

JEG FORSTÅR DET SÅDAN,
AT NÅR LISA OG PETER ER GIFT, OG EJER ET HUS, OG PETER SÅ BLIVER SVÆR DEMENT, OG IKKE VED HVAD HAN GØR, BLIVER DET SVÆRT FOR LISA AT SÆLGE HUSET, HVIS IKKE DE HAR LAVET EN FREMTIDSFULDMAGT, HVOR LISA KAN SÆLGE HUSET UDENOM PETER, HVIS DET ER DET BEDSTE I EN GIVEN SITUATION.

ER DET FORSTÅET RIGTIGT, ELLER ER DER NOGET JEG MISFORSTÅR ??

MVH AG112

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-01-18 10:30

Det er - sikkert - næsten rigtigt, men loven trådte i kraft 1.9.17, så der er få/ingen erfaringer med den endnu, men det var hensigten

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-01-18 11:14
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-18 18:12

Jeg synes det er i orden, men nogen, nok læger, må jo afgøre om den pågældende er dement.

Og så synes jeg, at det naturligt bør indgå i et testamente,
vi, min nye kone og jeg, har fåret lavet testamente hos professionelle jurister,
uden at nogen har berørt denne ret naturlige situation.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-18 19:35

Det kan vel ikke gå galt? ved en sådan ´fremtids sikring´ Loven kan måske laves om 1000 gange - men meningen er vel god nok = lidt ála Donorkort.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-01-18 00:10

DET KAN JO VÆRE ALVORLIGT NOK, HVIS DEN ENE ÆGTEFÆLLE BLIVER FOR DEMENT TIL AT VIDE HVAD DER SKER, OG DEN ANDEN VIL SÆLGE HUSET.

SÅ KAN MAN RISIKERE, AT DET IKKE KAN LADE SIG GØRE, SÅDAN SOM JEG HAR FORSTÅET DET.

MVH AG112