/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Margrethe Christine Andersen
Fra : 2601
Vist : 264 gange
400 point
Dato : 23-01-18 14:15

Hvor bliver Margrethe Christine Andersen født 1. februar 1869 i Hillerød født hende.

Datter af indesider Poul Andersen og hustru Maren Marie Pedersen, Tjæreby.
Da hun bliver gift 06 jul 1902 i Sank Pauls Kirke, Sankt Pauls sogn i København, Københavns Amt står der:
Penter, Julius Ejler, født i Nakskov 3. november 1874, ungkarl, garversvend, Jægersborggade 7, søn af afdøde sadelmagermester Carl Frederik Penter og hustru Emilie født Hansen, Jægersborggade 7.
Andersen, Margrethe Christine,
født i Hillerød 1. januar 1869, pige Fredericiagade 47, datter af indesider Poul Andersen og hustru Maren Marie Pedersen, Tjæreby.
Forlover: Bryggerknægt M. Frederiksen, Vodroffsvej 4,
Forvalder L. J. Hansen, Fredericiagade 59.
Når blev tillysning bestilt: 21 juni 1902.
Når fandt tillysning sted: 22 juni 1902.
Skt. Pauls Kirkebog side 291 nr. 81.

Jeg har forsøgt at finde hende i Hillerød Kirkebog samt i FT 1870-80 uden held.

Nogle der kender hende.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-18 16:29

Måske ikke til megen hjælp, men fik hun denne søn?

https://www.geni.com/people/Aksel-Nielsen/6000000025632449522

Så kig under Bendstrup og Alsønderup...

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 400 point
Dato : 23-01-18 16:31

Mon denne familie
Margrethe Kirstine Andersen, 11, Ugift, Deres Barn, Frederiksborg Slotssogn (alias Margrethe Christine Andersen af Ebberholtsvang konfirmeret i 1883 i Tjæreby kirke, Strø herred, datter af indsidder Poul Andersen og hustru Maren Marie Pedersen af Frederiksborg Nyhuse, f. 01-01-1869 og døbt 14-03-1869 i Frederiksborg Slotskirke, Hillerød, Frederiksborg amt. Kilde: KB-opslag 129, nr. 2, Tjæreby sogn)

https://www.familiesporet.dk/pgv/note.php?nid=N14216&ged=Correll_Dohlmann.ged

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-01-18 10:26

Til svendgiversen.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Til dit spørgsmål må jeg sige nej.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 24-01-18 10:28

Tak for svaret katekismus.

Nej jeg vil sige mange tak for din store hjælp til mig

Med venlig hilsen.