/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
xp
Fra : kivi
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 22-01-18 17:00

jeg har fået en lille 14" ibm pc som kører med xp men jeg kan ikke få den til at gå på nettet selv om jeg sætter kabel i den den kan også kører trådløst og jeg kan se at den skriver at det virker men det er ligesom om der mangler en forbindelse mellem internet explore og så internettet hvad mangler der må være nogen som stadig har xp jeg har vist glemt alt om xp

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-01-18 17:02

Hvis den går på nettet, kan du vel prøve en anden browser - så kan det være du mangler nogle opdateringer som du så kan hente via den anden browser...

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 22-01-18 17:17

Højre klik på "Denne Computer" vælg herefter "Administrer" i det nye vindue der åbner vælger du "Enhedshåndtering" så kan du se om der er de rigtige drivere er installeret til netværkskortet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-01-18 17:21

Citat
kan også kører trådløst

Det kræver adgangskode, den findes på dit modem.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-01-18 17:44

Har du tænkt over at installere Windows 10 Pro ? - det koster ca. 30 kr.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-01-18 18:50

jeg kan slet ikke komme på nettet

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-01-18 18:56

Problemet er sikkert driver eller OS.

Jeg ville prøve Win10 - det ville tage mig 10 minutter at komme på nettet hvis hardware er OK.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-18 19:34

Når du skriver at "og jeg kan se at den skriver at det virker" er det nede ved uret?

Har du prøvet at tjekke i Internet Explore om den arbejder Offline?

Åbn IE og gå op i menuen og tjek der!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-01-18 20:54

Download Drivebooster Free, til en USB stick, installer den på maskinen og kør den, så vil den komme med et forslag til opdatering af diverse drivers. Da den jo ikke selv kan hente driveren, må du manuel hente driveren til netkortet og installere den.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-01-18 20:57

Undskyld jeg putter dette spørgsmål ind i denne tråd. Thomas_Mygind. Du har vel ikke et link til der, hvor man kan købe Win 10 Pro. Er det en multilanguage version. Hvad hvis hardwaren ikke understøtter 64 bit OS?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-01-18 11:40

Citat
Har du tænkt over at installere Windows 10 Pro ? - det koster ca. 30 kr.

Når den er så gammel at den kører med Windows XP så er det ikke sikkert at den overhovedet kan køre med Windows 10. Der kan også være en årsag til at han gerne vil køre med XP. Jeg har selv programmer til lidt ældre udstyr som ikke kan opdateres til at kunne køre på nyere Windows end XP.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-01-18 11:58

prøver at installere win 8,1

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 23-01-18 13:19

Har du tænkt på, om det er fordi XP ikke mere bliver opdateret, og at internet explorer derfor ikke kører mere på en XP.
Det er jo ligesom med Outlook fra dengang, som heller ikke merer kører.

Ammitz

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-01-18 13:39

ja men jeg kunne instalere win 8,1 jeg overvejer at prøve win 10

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 23-01-18 13:49

OK, de skulle jo virke!
Ammitz

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-01-18 13:51

Citat
Har du tænkt på, om det er fordi XP ikke mere bliver opdateret, og at internet explorer derfor ikke kører mere på en XP.
Det er jo ligesom med Outlook fra dengang, som heller ikke merer kører.

Jeg kender nogen som stadig har en Windows XP kørende på internettet. Det fungere stadig ganske udmærket, så Kivis's problem er en helt anden end at hans Windows XP ikke længere bliver opdateret. Så selvføgelig skal det kunne virke.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-01-18 13:52

Citat
Har du tænkt over at installere Windows 10 Pro ? - det koster ca. 30 kr.

Hvor kan man købe en sådan opdatering?

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-18 14:00

Windows 10 pro installering kræver:

1) USB nøgle med 4 GB
2) Programmet RUFUS - som er freeware. https://www.techadvisor.co.uk/download/operating-systems-distros/rufus-218-3328396/
3) ISO filen som hentes på Microsoft hjemmeside. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
4) Så laves USB nøglen - ligesom en DVD
5) Licensenøglen kan f.eks. købes på EBAY:
https://www.ebay.com/itm/WINDOWS-10-PRO-32-64-BIT-WIN-10-OEM-GENUINE-LICENSE-ORIGINAL-ACTIVATION-KEY/112657803885?epid=20010491313&hash=item1a3aedaa6d:g:L3MAAOSwoVNaGLCQ

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 24-01-18 08:09

Tak for svaret Thomas_Mygind.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-18 17:02

Citat
3) ISO filen som hentes på Microsoft hjemmeside. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Dette kræver lidt ekstra info. Jeg kan umiddelbart ikke se nogen mulighed for at downloade en ISO fil (Windows 10 PRO) på linket??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-18 17:04

PS. Findes der stadig et program til at teste om en PC er Windows 10 kompatibel? Jeg mener det hed noget med Upgrade advisor, eller sådan noget lignende.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-02-18 12:25

Brassovitski:
Citat
Dette kræver lidt ekstra info. Jeg kan umiddelbart ikke se nogen mulighed for at downloade en ISO fil (Windows 10 PRO) på linket??

Når du henter værktøjet og kører det, vil du umiddelbart blive tilbudt ISO til den samme version, du har i forvejen. Men du kan vælge Sprog/Udgave/Arkitektur hvor du så bare vælger f.eks. Dansk/Windows 10/Begge(32+64) Så vil installationen dække alle udgaver.
Når du så installerer, er det den kode, du bruger, der afgør hvilken version du får.