/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er den pengene værd
Fra : mig-selv
Vist : 267 gange
100 point
Dato : 19-01-18 17:03

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-01-18 18:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-18 19:58

Den burde kunne løsne bolte der er godt spændte den har et MAX på knap 320 NM.
Skal ikke bruge den til at spænde med, da det skal/ bør gøres med en momentnøgle.

Som der også er skrevet på dit link, har jeg også en gammel og ´lille´ HN kompresser + værktøj, men den kan intet bortset fra at stå og knalde?, men kan den løsne hjul bolte er jeg ´rimelig´ tilfreds.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-18 19:59

Citat
Maks. moment: 300 Nm

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 19-01-18 20:01

Jeg syntes ikke der i det link fra katekismus er noget afgørende der taler imod ford - nøglen. Kun en enkelt der ikke kunne bruge den til at løsne sine hjul....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-18 20:02

NB: min gamle MC ´mekker´ havde en håndholdt på batteri, og den kunne tage fat på selv hjulnavns bolte på biler.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-01-18 21:15
Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 20-01-18 08:23

Til 300 kr ville jeg bare købe den og engang imellem kan billige produkter overraske en.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-18 09:26

Jeg har en tidligere model fra Harald N - som er meget lig den nye model Ford - og den virker OK.
Har brugt den i 5 år og har skiftet sommer/vinter på 2 x biler løbende.

Min bror og far havde den samme model - men de var noget utilfredse med at slagnøglen ikke var kraftig nok - nogen gange kunne man ikke så boltene løs når bilen havde været til mekaniker.
Jeg har også haft lidt problemer efter mekaniker - og nogen gange kan boltene slås løs ved at lade maskinen køre, mens jeg vinkler rundt med maskinen - så kommer boltene af. En enkelt gang måtte jeg bruge tværnøgler da en af boltene sad alt for godt fast.

Bemærk at når man strammer med en slagmaskine så strammes boltene løbende mere og mere og de bliver ved med at dreje et par grader per slag - så det med moment er vist noget hokus pokus.

De sidste par år er jeg gået over til kun at køre på vinterdæk hele året . Dækkene holder ca. 5 år for et sæt = 60-70.000 km. Så når 2 x dæksæt ikke at blive hårde/gamle = 10 år. Og så er jeg fri for at skifte sommer/vinter

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-01-18 00:56

Tak for svaret Thomas_Mygind.
Man skal nok op i noget der koster, før det virker efter hensigten.