/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel: Flere resultater på opslag
Fra : LarsSimoni
Vist : 144 gange
200 point
Dato : 17-01-18 21:23

Hej,

Jeg har en udfordring som jeg håber I kan hjælpe mig med.

I et Excel-ark har jeg en kalender, med datoerne for året ned ad i rækkerne (side 1).
I et andet sheet har jeg et indtastningsark (side 2), hvori jeg skriver fødselsdato for visse personer, og jeg laver så et opslag i den her tabel, således der på første side fremkommer resultaterne ud fra de fødselsdatoer jeg har indtastet på side 2.
Min udfordring består så i at der på én dato er to personer der har fødselsdag, og mit opslag viser derfor blot den første person der er skrevet i min liste på side 2.
Jeg benytter =INDEKS(SAMMENLIGN()) for at lave opslaget, men den virker åbenbart ikke til det her.
Er det muligt at lave et opslag, således jeg får alle resultaterne med over, eller en indikation på at der er flere resultater, i det mindste?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-18 21:34

Da den celle opslagsformlen står i samtidig er cellen der viser resultatet vil du logisk nok kun få et resultat. Mig bekendt er der ingen funktion der kan det du ønsker. Men der findes sandsynligvis en mulighed for at tælle det antal resultater der findes af opslagsformlen,jeg ved desværre bare ikke lige hvordan det kan strikkes sammen. Måske en kombination af tælhvis og opslag.