/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Plast rør op gennem loftet ?
Fra : return
Vist : 298 gange
500 point
Dato : 15-01-18 19:48

Hej

Kender nogen der har et hus ,hvor der i bryggers er et skab hvor der inde i skabet løber et plast rør som går igennem loftet og ender i en udsugnings hætte inde på loftet som jo så ender uden på selve taget , men hvad pokker har sådan et rør af funktion — huset er fra 1960 erne nogen der har et bud på hvad det kan være

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-01-18 21:43

Måske udluftning af bryggers - eller et gammelt køkken - måske til et toilet ?

Hvordan ser gulvet ud omkring skabet ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 15-01-18 22:10

Det rør er udluftning af kloakrøret.
Det skal sørge for at toiletterne ikke suges tomme så der trænger kloakluft ind i lejlighederne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-18 22:46

Citat
men hvad pokker har sådan et rør af funktion

Gammel udluftning? måske - der kunne have siddet en udsuger.
Man må vist ikke bruge PLAST nu til dags.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-18 22:48

Citat
Måske udluftning af bryggers - eller et gammelt køkken - måske til et toilet ?

Det kunne også have været en ´fuglerede´ med varme på.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-01-18 23:46

Til mig-selv: Der er vel ikke andre materialer end plast til den slags nu om stunder.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-18 03:03

Det kan jo være mange ting men udluftning/aftræk eks. Tørretumbler

Eller osse var det en der var forud for deres tiden rygekabine i bryggerset

Sjov til side

Det kan jo være mange ting hvilken størrelse har røret ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-01-18 06:57

Det er udluftning fra kloakken. Læg øret til røret mens der er en der skyller ud i toilettet. Så kan du sikkert høre det tydeligt i røret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-18 21:21

Citat
Der er vel ikke andre materialer end plast til den slags nu om stunder.

Kommer an på diameter?
Men sikkert mig der læste spørgsmålet forkert - igen.

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-01-18 22:02

Røret har nok en diameter på små 10 cm og der kommer op fra gulvet i bryggers og går bare op i tag hætten Så ved ikke om man kan fjerne røret men det skal man sikkert ikke gøre så tror man skal kontakte en VVS mand så må vi se om han kan gætte hvad det er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-18 22:19

Du har fået svaret på hvad det rør laver.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-01-18 22:44

Man kan for så vidt godt fjerne røret, men så skal der monteres en speciel ventil så der kan suges luft ind, når der bliver skyllet ud i toilettet.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 20-01-18 06:26

Tak for svaret Eyvind.