/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skifte EGR ventil selv?
Fra : Lincoln1242
Vist : 260 gange
50 point
Dato : 15-01-18 10:26

Jeg har en Chevrolet Epica 2,5 (benzin) fra 2006, som har en defekt/tilsodet EGR ventil. Dette får motorlampen til at lyse. Der er intet at mærke på bilens motorgang, præstation eller økonomi, så på sin vis betyder det ikke noget. Men ifm. syn, så går det ikke at have lysende lamper...

Mit spørgsmål går på, om man selv kan skifte sådan en? På nogle bilmodeller beskrives det som "afmontér 3 skruer og et stik + montér stik og 3 skruer". Men er det så simpelt?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-18 11:44
Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 15-01-18 16:19

Hvorfor ikke bare blænde den af ? det er der mange der gør

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-18 22:36

Ja, det er så simpelt, blot du sørger for, at der er rent og at pakningen sidder korrekt, og at skruerne spændes med det korrekte tryk/moment

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 17-01-18 11:15

@kenwood:
Fordi så lyser motorlampen, og det kan bilen ikke synes med.

@mig-selv:
Ok, jeg prøver at kaste mig ud i en rensning. Hvis ikke det virker, så er det formentlig elektronikken i EGR’en, der er futtet af.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 17-01-18 11:15

Tak for svaret mig-selv.