/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Redigering af scannet tekst.
Fra : lukas2502
Vist : 281 gange
100 point
Dato : 14-01-18 13:48

Jeg vil redigere i en scannet tekst, men jeg kan ikke ombryde teksten. Jeg har Win 7 pro.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-18 14:43

Er teksten OCR scannet? Eller er det bare en jpg eller PDF?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 14-01-18 14:46

Du skal køre teksten gennem et OCR program først. Den ligger som en billedfil når den er scannet ind.

Her er et eksempel, men jeg kender ikke selv programmet og dets funktioner. Når teksten er kørt gennem OCR, er der normalt en del små tilretninger, du selv skal gøre, når OCR ikke helt kan genkende bogstaverne. En super god kvalitet af scanninger mindsker problemernes antal

https://www.onlineocr.net

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-18 16:12

Har du MS Office så se efter i Start, der ligger muligvis en mappe der hedder Microsoft Office-værktøjer som har et OCR program.

Husk det scannede billede skal være god kvalitet.

Er det en PDF fil, kan du prøve dette:
https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-01-18 17:35

Det er PDF filer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-01-18 18:35

Hvis du selv har skanneren, skal du allerede når du skanner vælge OCR skan til tekst. Alternativt prøv en søgning på nettet efter free PDF to txt converter.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 15-01-18 11:54

Tak for svaret mig-selv.