/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Strøtanker..
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 525 gange
150 point
Dato : 11-01-18 14:07

Strøtanker på en grå halvregnfuld januardag.

- For 20 år siden rendte muslimerne rundt for at finde forretninger som solgte halalkød.

I dag render danskerne rundt for at finde forretninger som sælger kød, der ikke er halalslagtet.

- Hvis en sort mand hopper op på et bord og råber med fuld kraft: I'm proud to be a black man!
Bliver han mødt med klapsalver og skulderklap.

Hvis en hvid mand hopper op på et bord og råber med fuld kraft: I'm proud to be a white man!
Bliver han beskyldt for at være racist og fascist.

- At FNs Menneskerettighedsråd er en farce bevises her: Saudi-Arabien sidder nu som formand for en af de vigtige undergrupper og dikterer menneskerettighederne.

Alene det faktum, at et land som Saudi-Arabien, hvor offentlige halshugninger er normen, samt andre brutale muslimske diktaturer og regimer kan være medbestemmende om frihed, demokrati samt kvinde- og menneskerettigheder, vidner om, at FN er en farce.

- Forskellen på Hitler og så Martin Schulz er så forsvindende lille at den er svær at få øje på.

Formanden for de tyske socialdemokrater, Martin Schulz, opfordrer på SPD's kongres til, at der skrives en ny forfatning for Europas Forenede Stater.

De medlemslande, der ikke vil skrive under, må forlade EU. Det siger han i sin tale til de delegerede. Han mener, den nye traktat skal være færdig i senest 2025.

Ovenstående er ikke spørgsmål, men blot konstateringer.
Fortsat god dag til alle!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 11-01-18 14:39

Citat
Hvis en hvid mand hopper op på et bord og råber med fuld kraft: I'm proud to be a white man!
Bliver han beskyldt for at være racist og fascist.

Der er nok ingen tvivl om, at den hvide mand, med tryk på MAND, anses for, at være årsagen til de fleste problemer på kloden. Denne antagelse deles interessant nok af en stor del af hvide kvinder.
De samme kvinder som den hvide mand har føjet, givet stor frihed, lighed og albuerum.
Vi er under pres, mange hader os, og ingen anerkender, at det er den hvide mand som er ansvarlig for de fleste fremskridt, menneskeheden har oplevet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-18 16:40

Modsat de gode gamle dage, er nutidens unge -og garanteret også kommende generationer opvokset uden maskuline forbilleder og værdier. Halvdelen af de danske drenge vokser op uden at ha´et mandeideal i deres hverdag, som f.eks deres far, onkel, osv. Den moderne danske mand er derfor et skvat, som er opdraget af kvinder til at sidde i rundkreds og hønsestrikke.

Jeg får lyst til at råbe: STORE PATTER !!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-01-18 16:56

Islam er idag jordklodens største svøbe og fare. Her kan hverken klima ændringer, eller Nord-Korea være med. Jeg tør godt spå, at det på et tidspunkt, vil føre til menneskehedens endeligt. Et så forvansket, fanatisk og ondskabsfuld menneske syn, breder sig desværre som ringe i vandet.

Situationen er jo håbløst, når selv verdens "store" ledere konstant er på tilbagetog, over for
"bevægelsen". Gi`r dem mere og mere plads, på alle fronter.

Jeg er "heldigvis" så gammel, at jeg regner med en naturlig død. Men de yngre generationer ........kald mig bare pessimist. Jeg ved jeg er realist.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-18 20:49

Vi skal selvfølgelig ikke tvinges ind i Europas forenede Stater, på Schulz præmisser.

Men når den hvide mand fremhæves for at have skabt så meget nyt og godt,
så kunne man også her nævne en række mindre sympatiske landvindinger:

Nærmest udryddelse af oprindelige beboere i mange lande,
noget ikke engang muslimerne endnu kan leve op til.

Nye våben, sidst atom bomben,
som desværre ikke mere udelukkende er den hvide mands trussel.

Og der er jo ikke kun sorte, muslimer og hvide,
andre større religioner findes i Kina og Indien, med måske bedre og rigtige re hensyn?

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 150 point
Dato : 12-01-18 09:50

Citat
Men når den hvide mand fremhæves for at have skabt så meget nyt og godt,
så kunne man også her nævne en række mindre sympatiske landvindinger:

Et typisk eksempel på det selvhad som nogle hvide mænd er blevet påduttet af feminister.

Citat
Nærmest udryddelse af oprindelige beboere i mange lande,
noget ikke engang muslimerne endnu kan leve op til.

Er vi enige om, at kristendommen var næsten eneherskende i mellemøsten fra år 0.
I år 600 opfandt landevejsrøveren Muhammed Islam, og derefter er det kun gået tilbage for kristendommen i mellemøsten. På det nærmeste udryddet af muslimerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-01-18 11:46

Citat
Nærmest udryddelse af oprindelige beboere i mange lande,
noget ikke engang muslimerne endnu kan leve op til.
Hvilket viser din historieløshed.
Men jeg kan da oplyse dig, at muslimerne sejlede fra Algeriets og Libyen kyster til bla. Spanien og Italien for at plyndrer kystområderne for korn. Andre igen, rejste mod nord, og indfangede slaver fra bla. Skotland og Island. Mændene blev dels brugt som galejslaver - eller videresolgt til andre formål. Kvinderne blev omskåret og brugt i harem.

Derved kan spørgsmålet i al sin enkelthed lyde: Var de sene korstog befrielseskamp, eller erobringstogter..?

Kilder: Historiebøger, samt artikler fra Kristelig Dagblad.

Nå videre med strøtankerne....

Fra H&M så vi en reklame for en trøje, hvorpå der stod: Coolest Monkey in the Jungle
I og for sig ikke noget odiøst i det. Hvor tit hører vi ikke tilsvarende udsagn, som feks. "Hun/han er ikke det hurtigste knallert på havnen".....etc etc.....

Problemet med reklamen/annoncen var, at trøjen var iklædt en sort dreng, det var det, der fik alverdens racister op at koge. For havde trøjen været iklædt en hvid dreng, havde der aldrig lydt så meget som et pip fra de såkaldte "politiske korrekte"

Citat
Problemet med reklamen/annoncen var, at trøjen var iklædt en sort dreng, det var det, der fik alverdens racister op at koge
Ja jeg kalder dem racister, fordi, hvad tænker de, når de ser en lille køn sort dreng i ført en trøje med teksten: Coolest Monkey in the Jungle ?

Ser de noget, som jeg og masser andre ikke ser..?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 12-01-18 16:05

Citat
Ser de noget, som jeg og masser andre ikke ser..?

Det er faktisk lidt morsomt. Som du beskriver, er der en hel del backfire i de rettroendes forargelse.
Det opdager de imidlertid aldrig. Som tidligere beskrevet går det hele som regel ud på, at slå den hvide mand i nosserne, her via en reklame.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-18 20:30

Jeg husker da Shaen af Persien regerende der,
han blev gift med en kendt amerikansk skuespilinde og landet var nærmest vestligt,
man kun endda stå på ski i bjergegne uden slør.

Men så kom Attolaerne, hvad gik galt?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 12-01-18 20:52

Citat
Men så kom Attolaerne, hvad gik galt?

Det korte svar; islam.

Og så var det vist i Monaco, at fyrsten blev gift med en Hollywood stjerne; Grace Kelly.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-01-18 21:55

Citat
Jeg husker da Shaen af Persien regerende der,
Ja, i Iran.
Iran er i dag en atom stormagt. Det blev Iran med B. Hussein Obamas velsignelse.
Om jeg begriber, hvorfor det tillades et rabiat styre at ha' a-våben.

Citat
Det korte svar; islam
Ja i en ren uforfalsket udgave.
Citat
Og så var det vist i Monaco, at fyrsten blev gift med en Hollywood stjerne; Grace Kelly.
Korrekt!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-18 20:16

>Det korte svar; islam.

Det er jo ikke tilstrækkeligt udbyggende...

Hvad er det det gør islam så meget bedre end kristendommen og andre religioner?
helt fra mellem østen til filippinerne...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-01-18 22:56

Citat
>Det korte svar; islam.
Det er jo ikke tilstrækkeligt udbyggende...

Nej, men det er jo islam der er den store forskel på Iran før og nu.

Citat
Hvad er det det gør islam så meget bedre end kristendommen og andre religioner?
helt fra mellem østen til filippinerne...

Sgu da ingenting. Hvis du spørger mig. En kultur der insisterer på, at leve som det blev nedfældet for 1400. år siden.
Svaret skal nok nærmere findes i det kort du kan klikke dig frem til herunder:
http://chartsbin.com/view/38925

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-01-18 23:07

Citat
Jeg husker da Shaen af Persien regerende der,
han blev gift med en kendt amerikansk skuespilinde og landet var nærmest vestligt,

Shahen`s 3. hustru blev Iransk fødte Dronning Farah. (Fik ingen arvinger med de to første). Med hende fik den gamle buk, fire børn.

Fra hans tid, flyver Iran`s luftvåben stadigvæk F-4 Phantom. Og F-14 Tomcat.
Jeg har dog ladet mig fortælle at det kniber med reservedele. Bruger en del af dem, som reservedele til andre.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-18 16:54

Rotter rotter rotter og atter rotter....altså, de firbenede.
Området i og omkring Holbæk og Stevns, er antallet af rotter eksploderet med 200%
Andre steder i landet, er der blot en kæmpestigning af skadedyrene.

De såkaldte eksperter udtaler: "Det skyldes de milde vintre" Sjovt nok, vrimler rotterne op af de frostfrie kloaker........så deeeet.......Men eksperter er jo eksperter
Underligt, at rotteplaget ikke eksploderede i de milde vintre i 1970'erne..?

Men mon ikke at rotteplagen skyldes, at alm. folk ikke får lov til at bekæmpe skadedyret mere.

I oktober var jeg på ekskursion til Polen, der købte jeg et par kilo gift til de firbenene. Derfor, 0 rotter i Kaptajnens boligområde. Og jeg har gift nok til flere år frem.

--------------------------------------------------------------"-------------------------------------------------------

Trump fik kaldt "visse" lande for "shitholes" bla. El Salvador. Altså, et land (El Salvador) på ca. 21.000 kvadrat km. (Danmark er ca. 43.000) med ca. 7.000 mord om året, samt bander i hobetal + en regering, som gør livet surt for alm mennesker er vel, ret beset, et shithole - endda et, big shithole

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-01-18 16:55

Strøtanker.....akja, hvor der trænges til at blive strammet op. Der er godtnok ikke styr, på ret meget herhjemme.......

Så hører man (igen) om udenlandske studerende, der lige har "glemt" at tilbage betale 132 mill. kr. i SU.
Sanktionsmuligheder?? selvfølgeligt ingen. De er forlængst over alle bjerge.

Jeg har en barnebarn, der studerede i Michigan. Hun betalte en formue, for studiet.

Stadigvæk en dyb undren over, hvordan den danske stat, får økonomien til at hænge sammen.

Er det Yvonnes løsning: "Man må skylde enhver sit". Eller er det Anker Jørgensens løsning: Uhæmmet låntagning.

Nå men, jeg er også bare en Thybosk bonderøv, der er opdraget til ikke at bruge penge, før man kan gøre rede for dem.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-18 16:34

I dag gik jeg en lang tur i naturen og ordet, "Højrepopulist" kom mig i hu.
"Højrepopulist" det er man åbenbart, hvis man feks. er i mod indvandring i hobetal.

Findes ordet "Venstrepopulist" ?
Hvis, må det være dem, som bekender sig til nazisme som er historisk knyttet til partiet NSDAP, det såkaldte Nationalsocialistiske tyske arbejderparti
En kombination af forskellige ideologier og filosofier, centreret omkring nationalisme, anti-kommunisme (Til trods for, at Hitler og Stalin havde et udmærket samarbejde vedr. deling af Polen.) anti-liberalisme, traditionalisme, socialdarwinisme.

I øvrigt undrer det mig, at når talen drejer sig om 2. verdenskrig, hed det op gennem 50. 60. 70. 80. at Danmark var besat af tyskerne. I dag hedder det; Besat af nazisterne. Stort set, al tale vedr. 2. verdenskrig handler om, at det var nazisterne...........osv....... - ikke tyskerne ......................Meget Merk'lig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-18 16:54

Det hedder stadigvæk besat af Tyskerne, men det var med Hitler´s nazi styre.

Og så en af mine strøtanker, hvordan virker en løgne detektor,
den må jo være fodret med sandheder for at kunne fungere?

Eller er det den anklagedes reaktion den afslører??
Nogen har flere usandheder end andre, uden at det får konsekvenser...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-18 19:41

Den klassiske løgnedetektor-test tages ved hjælp af en såkaldt polygraf, som måler blodtryk, puls, åndedræt og svedudledning. Spørgsmål i en test besvares kun med ja eller nej, og interviewet løber over to runder af fem til ti minutters varighed. Den første runde skal registrere stressniveauet og er en blanding af harmløse og meget nærgående spørgsmål. Der kan både spørges: “bliver du færdiguddannet i år” og “har du nogensinde stjålet”. De fysiologiske udsving kommer til syne på en computerskærm, og første rundes resultater holdes op mod anden rundes, hvor der stilles mere konkrete og skyldbetonede spørgsmål, som “har du taget pengene”. Er udsvingene større i anden runde end i den første, er personen dumpet.

https://nordjyske.dk/nyheder/saadan-virker-en-loegnedetektor/080c1382-3054-4d35-bb37-e959d3c6f8b7

Undrer mig lidt over din konklusion
Citat
Nogen har flere usandheder end andre, uden at det får konsekvenser...
Er det noget du vil uddybe nærmere..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-18 20:43

Citat
Det hedder stadigvæk besat af Tyskerne, men det var med Hitler´s nazi styre.
Jo men Hitlers nazistyre var vel tyskerne....? Ellers havde 14 millioner tyskere ikke meldt sig ind i nazistpartiet - og endnu flere hyldede Hitler.
For ikke at glemme danskere. Ifølge Bovrup kartoteket liste -som ligger på Rigsarkivet - var der 39.000 danskere som var medlem af nazistpartiet i Danmark.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-01-18 10:53

Jeg skrev længere oppe i tråden:
Citat
Den moderne danske mand er derfor et skvat, som er opdraget af kvinder til at sidde i rundkreds og hønsestrikke.
Hvilket ikke er nogen overdrivelse - nærmest en underdrivelse. Det viser sig nu - ifølge de sidste nye undersøgelser, at kvinderne giver deres skvatmikler et lag velfortjent tæsk.

Det overrasker mig overhovedet ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-18 16:41

Enig, min nye kone banker mig ikke fysisk,
men jeg kommer langt efter min, nu vores hund, og hendes egen familie...

Og hvem gider se Jordmødrene igen, igen. igen,

Nu må vi stramme os an mod Spanien, efter at tabe til Tjekkiet, som vi burde kunne slå.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-18 13:48

Tak for svaret Reset.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 20-01-18 02:03

Selv tak Kaptajn. Altid en fornøjelse, at deltage i dine tråde.