/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musen stivner
Fra : svendgiversen
Vist : 342 gange
200 point
Dato : 08-01-18 20:33

Jeg har den sidste måneds tid haft problemer med
at min mus bliver hængende flere sekunder,
når jeg så flytter rundt med den, virker den igen normalt,
indtil den igen fryser fast.

Jeg har en ca 5 år gammel HP også med HP mus og starter normalt op med google.com.

Min kones søn, der købte og installerede, restartede og sagde at det nu var i orden,
men det er det ikke.

Min datalog nevø, der var her i julen, sagde jeg skulle rense mekanisk,
kuglen, men det er en optisk mus, og mus padden, er nu renset uden at det hjalp.

Er det et mekanisk eller et software problem?

Og hvad gør jeg for at få det ud bedret??

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 08-01-18 21:04

Sådan som du beskriver det trorjeg det er et softwareproblem.
Men for en sikkerheds skyld skal du prøve at blæse kraftifr ned i musen ved optikken for at fjerne evt. papirsmulder eller støv.
Prøv også et frisk undelag , gerne et offsetbillede , da dert er med små pasteprikker.

softwareproblemet kommer fordi din komputer har for travlr med andet, til at kunne passe musen ordentligt.
Check hvad der kører i baggrunden. Måske skal du have hjælp til det. forklaringen er for lang til kandu feltet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-01-18 21:05

Overlastenkan også være at du har installeret et styresystem som din computer ikke er egnet til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-18 10:16

Start - enhedshåndtering - kig på skærmdriveren

Hent evt en ny driver hos hp - du skal bruge type eller serienummer

Hp.com support

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-18 12:24

Der er helt sikkert instaleret noget HP Software til den mus.
Den slags software kan drille,
Prøv at fjerne softwaren til den mus. og driver. genstart og brug windows standard driver, den finder windows selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-18 13:53

Et foreslag?
Trådløs HP mus? ..så er problemet enten:

1.) Fladt batteri i musen. (Skift batteri.)
2.) Dårlig kontakt mellem batteri og mus (= Rens batteri kontakterne med rensebenzin el. sprit.)
3.) USB. stikket (senderen) til den trådløse mus (tastatur) skal ud ..og ind igen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-01-18 14:29

Min HP mus, gik også itu. Nu har vi Logitech 235 mus, til to bærbare. De funker bare. Kan køre på alt underlag. Og så vidt jeg husker, fandt pc`erne dem selv, så snart USB`var placeret i stikket.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-18 15:21

Foreløbig tak.

Jeg afventer hjælp af eksperter til jeres forslag, men de har travlt lige nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-18 18:51

Det er den lille sender/modtager der selv har et program med, som bliver installeret.

Men jeg tror mest på at det er skærmdriveren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-18 20:32

Citat
starter normalt op med google.com.

Har du ingen Ikon til at klikke på, ALT der starter op - ved opstart, tager tid.
Har du automatiske opdateringer vil du opleve det samme, tror næppe det kan være skærmdriver da den intet har med en MUS at gøre - men du kan prøve at sætte skærmen ned i opløsning.
Citat
indtil den igen fryser fast.

musen opdaterings hastighed.
MEN 5 år er altså meget for selv en ´mus´ der arbejder hver eneste dag og med mange millioner tryk osv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-18 16:09

Så kunne jeg slet ikke starte.

Jeg tog stik ene ud og satte dem i igen uden at det hjalp,
så holdt jeg power knappen inde, restartede og det hjalp.

Og tilsyneladende virker min mus nu også igen.

Så nok ikke et mekanisk problem, men rigtigt, jeg har alt for meget kørende i baggrunden.
Afventer om problemet kommer igen og håber mine hjælpere snart får tid til lidt oprydning.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-18 15:39

Tak for svaret transor.

Og min mus virker nu igen efter restart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-18 14:34

Nu bli'r jeg nysgerrig !

Hva' hjalp?

1.) Renset 'optikken'?
2.) 'Frisk' underlag?
3.) Softwareproblem?

Det ville være rart med en uddybende kommentar om hvad man kunne bruge omtalte hjælp til?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-18 14:37

Ps. Så kunne 'vi andre' som har fulgt spørgsmålet, måske også blive en smule klogere.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-18 14:54

Restart og jeg ved ikke mere,
hvis problemet kommer igen kommer jeg tilbage...