/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Få lim af konservesdåser
Fra : amandaKanDu
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 08-01-18 11:35

Hej,
Jeg vil lave det diy projekt med konservesdåser, men kan ikke få limen af når jeg har fjernet papiret.
Jeg har forsøgt med:
sprit
madolie
sæbevand (sulfo)
neglelakfjerner
gaffatape
og at nuldre det af - intet af ovenstående virker!! dåsen er stadig fedtet og der er limrester.
Hvordan får jeg limen af???
mvh. Amanda

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 110 point
Dato : 08-01-18 12:04

Prøv med lidt terpentin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-01-18 14:23

Prøv med meget varmt vand. Det kan være enslags smeltelim.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-18 16:57

Meget simpelt = Rensebenzin.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-01-18 09:44

Har renset masser af forskellige dåser udelukkende med varmt vand, en skuresvamp og en kniv.
Sæt dåserne i blød i meget varmt vand, skrab så limen af med en kniv, og brug en skuresvamp til resten.
Gentag indtil limen er væk

Eventuelle genstridige lim rester fjernes med rensebenzin.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 10-01-18 08:32

Prøv at slibe lim af med kaffegrums som slibemiddel.

Kaffegrums er ikke så hård at det ridser, men alligevel hård nok til slibning.

Eneste ulempe er at kaffegrumsen kan afgive farver til slebne genstand .

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-01-18 07:55

Tak for svaret a_h.
og også til jer andre. I første omgang forsøgte jeg først rense benzin det var ikke helt godt. Terpentin var næste forsøg og det var bedre. Men jeg vil helt sikkert prøve med meget varmt vand og kaffegrums - så mange tak alle sammen.
mvh. Amanda

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 12-01-18 10:36

Tak Amanda
go dag

Mvh. a_h