/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Billigere mur til Mexiko
Fra : svendgiversen
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 07-01-18 19:49

Måske skulle Trump hyre nogle mexicanere til at opføre hans mur sydpå,
de koster jo væsentlig mindre end hans fattige hvide, dårligt uddannede amerikanske støtter?

Jeg ved ikke med Den kinesiske Mur, Dannevirke, m.fl.
men ikke siden Berlin muren er der opført en mere overflødig mur,
og de kan jo bare sejle uden om...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-01-18 20:02

Slap du bare af, Hr. Giversensen. Trump har nok mere styr på USA end dig.

Mens Europa er indhyllet i krise, er USA ved at vriste sig fri af samme fænomen. Fjerde kvartal tegner til at blive det vækstmæssigt stærkeste i 2011.

Det har fået adskillige økonomer til at hæve deres vækstskøn for verdens største økonomi i årets sidste kvartal.

JPMorgan Chase, Macroeconomic Advisers og Morgan Stanley har alle inden for de seneste uger løftet forventningen til USA's fjerde kvartals BNP-tal. Alle tre huse ligger nu med forventninger på mindst 3 pct. fremgang i USA's økonomi.

"De indløbne data på forbrug, erhvervsinvesteringer og investeringer derudover peger alle som én på en BNP-vækst i fjerde kvartal, som overstiger 3,3 pct.," bakkes de op af John Herrmann, seniorstrateg på State Street Global Markets, til Bloomberg.

Han er statistisk set den næstmest præcise til at ramme de reelle væksttal i Bloombergs økonomkorps, men holder foreløbig fast i sin hidtidige prognose på en vækst på 2,4 pct. i tredje kvartal.

Troen på den amerikanske fremgang er så stærk, at enkelte drister sig til at tro på en endnu hidsigere fremgang for hele økonomien i fjerde kvartal.

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/219818/usas_oekonomi_laegger_an_til_overraskende_fremgang.html

Der blev skabt 211.000 job i USA uden for landbruget i april, viser det såkaldte kongetal.

Dermed overgår de seneste tal fra det amerikanske arbejdsministerium markedets forventning.

Samtidig er arbejdsløsheden blandt amerikanerne på det laveste niveau i et årti. I april lå det på 4,4 procent.

https://www.information.dk/telegram/2017/05/usas-arbejdsloeshed-paa-laveste-niveau-aarti

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-01-18 20:06

Glemte lige at første link = Børsen, viser Obamas tal

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-01-18 21:41

Og hvad med muren?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-18 22:52

Citat
men ikke siden Berlin muren er der opført en mere overflødig mur

Den skulle ALDRIG have været fjernet = se hvad der strømmer ind i EU + internettet og MOBILOS var så småt på gaden til uhørlige priser dengang og ´hastigheder´ der ligner et æg der er 5 år om at koges - men det var vist en forsker-station i Swhitch/ Lucern?? der opfandt den ´genstand´ med at snakke på billeder/skærm = det var vare på en tlf ledning - nu er alt på samme ledning, om man vil det eller ej = fremskidt.

NB selv volden/ andet er øget siden dengang.

Minder mig lidt om dette, 0:20 mon de har importeret barnevogne eller ved de ikke hvad de skal bruges til:
https://www.youtube.com/watch?v=ZU8hXY8KiAg

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-01-18 23:48

Citat
Og hvad med muren?
Ja, hvad med den...? Muren er vidst ikke noget danskerne skal blande sig i. Vi har rigeligt at se til mht nedrivninger af ghettoer.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-18 09:03

Hvis denne mur nogensinde bliver til noget, så forudser jeg en temmelig stor stigning i både fly- og bådtrafikken ind i USA

Spild af penge med den mur, da den nemt kan omgås!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-18 16:24

Enig med dogvillestar,
og selv ikke fanatiske Trump tilhængere vil tilsyneladende forsvare muren tværs over USA.

Og hvad med de stakkels dyr i det tørre Texas, der plejer at drage sydpå for at drikke?

Det eneste positive, muren skal holde uønskede ude,
i modsætning til Berlin muren der forhindrede egne indbyggere i at forlade ehemalige DDR.

Noget der i dag kun overgås af Nordkorea.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-18 17:04

Citat
Og hvad med de stakkels dyr i det tørre Texas, der plejer at drage sydpå for at drikke?
Stop nu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-18 19:18

Ikke noget med at stoppe,
engang lavede man en motorvej, vist på sjælland,
og så for at dyrene kunne fortsætte med deres levned,
oprettede man en dyre tunnel eller bro.

Når man laver en mur tværs over et kontinent,
er det ikke kun mennesker det går ud over.

Noget den gode Trump vist ikke tager hensyn til?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-18 19:37

Citat
engang lavede man en motorvej, vist på sjælland,
og så for at dyrene kunne fortsætte med deres levned,
oprettede man en dyre tunnel eller bro.
Ja, men det fordi, det var en art fredede mus. Ikke pga. vand mangel.

Citat
Når man laver en mur tværs over et kontinent,
er det ikke kun mennesker det går ud over.

Noget den gode Trump vist ikke tager hensyn til?
Engang til; Hold nu op, Svend. Kan du ikke selv se, det er pinlige argumenter du frembringer..?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 09-01-18 00:29

Citat
hans fattige hvide, dårligt uddannede amerikanske støtter?

Hold nu op Svend. Det er en utrolig nedladende holdning. Den samme som DFs vælgere bliver udsat for her til lands.
At folk kerer sig om sit lands ve og vel er vel ikke lig med dumhed, eller hur Svend?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-18 15:15

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar