/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærme på min PC i udu efter Win10 opgr
Fra : Ammitz
Vist : 238 gange
300 point
Dato : 29-12-17 15:35

Min PC skærm er i udu efter sidste Win10 automatisk opgradering.
Det giver sig udslag i, at bredden på både ikoner, billeder, skrifter mm. er næstes dobbelt så brede som de bør være.
Jeg har forsøgt at justere skæmens opløsning - uden at det har gjort det bedre.
Hvad kan der være sket, - og hvad kan jeg gøre ved det.

HJÆLP...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-12-17 16:10

PS:
Min PC er en stationær Medion.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-12-17 16:33

Opdater grafik driver, sikkert AMD, Intel eller Nvidia

Eller prøv at gå til Indstillinger (Win-logo+i) og vælg System,
under punktet Skærm bør skalering stå på 100%

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-12-17 17:19

Prøver at opdatere NVIDIA i morgen.
Har desværre ikke mulighed for mere i dag.
Skalering står på 100%.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-17 23:09

Højreklik på skrivebordet. Vælg : Skærmindstillinger.

Vælg de skærm du normalt benytter, hvis du har flere skærme tilsluttet.

Første felt (Skift størrelse på tekst, Apps og andre elementer) : 100%

Prøv så med den anbefalede indstilling under næste felt: Opløsning. (Virker dette ikke tilfredsstillende?. Så prøv dig lidt frem )
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-17 09:39

Molekyle!
Alt dette har jeg forsøgt i ca 2 døgn, for det er jo noget af det første man vil forsøge.
Ser hvad dagen bringer.
Men tak for at du har forsøgt at hjælpe.
Ammitz

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-17 11:53

Har du ekstra kort? så skal du bruge softwaren til kortet.
Citat
Højreklik på skrivebordet. Vælg : Skærmindstillinger.

Vælg de skærm du normalt benytter, hvis du har flere skærme tilsluttet.

Som molokyle er inde på = bare Personlige indstillinger/ Vinduesfarve, der kan du justere ikoner og andet.
Citat
næstes dobbelt så brede som de bør være.

Fordi du bruger en bred skærm, du burde kunne justere dig ud af det.
Hvis det er efter en opdatering, så ville jeg se i Start om der er kommet et nyt program.
Citat
Skærme på min PC i udu

Bruger du flere skærme, så prøv en af gangen - det kunne være en ´skærmsplitter´ der ikke virker.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-17 14:42

Hvis jeg ikke kan se nye programmer på skrivebordet, er der så et andet sted jeg hurtigt kan se de?
Hvor skal jeg søge?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-17 15:22

Hvis jeg ikke kan se nye programmer på skrivebordet, er der så et andet sted jeg hurtigt kan se de?
Hvor skal jeg søge?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-17 15:46

Nye programmer tjekker du via Kontrolpanelet. Tilføj/fjern programmer.

Alternativt i Joblisten ...som jeg dog selv finder endog MEGET bøvlet, når det kommer til programmer i START.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-17 15:50

Ps. Bruger du en 'skærmsplitter' eller er der 2 udgange på dit skærmkort?

Selv har jeg RGB og DVI udgang fra skærmkortet. Tilligere en splitter, da der kun var en RGB udgang.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-17 16:28

Nej ingen "skærmsplitter".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-17 17:20

Fjern nye opdateringer.
Tror ikke kun det er dig der har problemer med diverse småting fra Miniblød

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-17 22:01

Opdateringen har fjernet alle muligheder for systemet dannelse.
Så jeg kan ikke komme tilbage før den famøse opdatering.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-17 22:04

Systemgendannelse skulle der have stået!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 09:29
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-18 13:02

..eller hva' me' Ccleaners menu: REGISTER ?

Der kunne jo være diskrepanser i din registrerings database?

Ccleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download

Ps. Ccleaner er udgivet af antivirus firmaet AVAST! (..som har opkøbt AVG). Tjekkisk oprindelse jovist ..og fik hacket en server: https://www.howtogeek.com/326742/ccleaner-was-hacked-what-you-need-to-know/

Javist ...men de er nu til at stole på: https://www.avast.com/da-dk/about
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-18 18:14

"TAG DIG NU SAMMEN MENNESKE" ! (Inuit) ?
..og få så orden på de(-n) skærm(-e)
</MOLOKYLE>