/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan for jeg lyden
Fra : jensviggo
Vist : 198 gange
50 point
Dato : 28-12-17 05:58

fra mit tv ud af mine eksterne højtalere.
Har købt et nyt Samsung tv, som har masser af indgange, men kun en udgang. Digital audio out (optical)

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-12-17 07:13
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-12-17 07:18
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-17 20:28

Nu ville info om model hjælpe lidt og hvilken højtaler er der snakke om og er det i gennem en forstærker først?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-17 21:05

Citat
men kun en udgang. Digital audio out (optical)

Sikker på der ikke står andet = (optional), har ??? aldrig hørt om kun LYSLEDER udgange, der plejer altid at være Phone stik der kan bruges, til et eller andet.
Og som regel skal det gennem en forstærker før du får lyd fra et TV

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-17 21:07

Hvis der sidder / findes et lille MINI jackstik, kunne det måske også bruges.
Men NÆRLÆS lige din manual.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-17 21:09

NB selv et stik til hoved ´bøffer´ kan bruges til at få lyd ud af, men igen, læs manualen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-17 23:50

Fjernsynet kan nok ikke trække højtalere direkte. du skal igennem en forstærker , med mindre der er forstærkere indbygget i dine eksterne højtalere.
Så den gængse løsning er at du anskaffer en forstærker ( gerne surround med radio) som har en digital indgang. Den kan forbindes til fjernsynet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-17 03:32

Der er med garanti minimum
Optisk udgang
Hdmi ind/ud (kabel skal understøtte dette)

Alt efter model
Wi-fi udgang
Bluetooth udgang

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-12-17 11:53
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-12-17 12:09

Og en anden ting er, hvordan oploader jeg billeder på kandu, det havde været noget nemmere.

Der er ingen minijack/headset udgang, den eneste udgang er digital audio out (optical), mine højtalere er minifack, der fungerede perfekt med mit gamle Samsung, der havde headsetudgang,
ja i højtalerne er der forstærker.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-17 22:40
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-17 22:41

Nu når dine højtaler kun acceptere analog lyd

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-12-17 06:49
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-12-17 12:26

I følge dit billed er 2 muligheder for at få lyd ud af tv’et
1 port 3 (hdmi)
2 optical porten.
Såfremt af din forstærker/højtaler ikke kan modtage en af disse signaler så er der 2 muligheder nyt anlæg/højtalere eller konverter fra optical/hdmi til analog

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 14:34

HDMI på TV kan ofte bruges begge veje : Ind/Ud.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 14:43

Smid med andre ord HDMI-stikket i din PC. Kør så lyd ud over enten dine sattelithøjttalere via PC'en eller via PC'ens Phonostik til dit stereo anlæg tilsluttet Tape/CD/AUX ..her skal du vælge lydkilde på forstærkerens/recieverens input options ..evt i MONITOR indstilling (duplikeret medhørs funktion) ...og se filmen/billedet på TV'et ..selvfølgelig
</MOLOKYLE>