/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
overførsel af filer med trådløs router?
Fra : nissen19
Vist : 143 gange
100 point
Dato : 28-06-03 23:09

Jeg har lige købt en trådløs router, men jeg kan ikke overfører filer via ICQ eller MSN når jeg bruger den trådløse forbindelse. Sætter jeg netstikket imellem routeren og computeren er der derimod ikke nogen problemer?? ...nogen der har en løsning??

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-06-03 23:17

Hvilken router drejer det sig om ?

Kommentar
Fra : nissen19

Dato : 29-06-03 20:36

det er en linksys "wireless-G 2.4 Ghz"

Kommentar
Fra : jonfs

Dato : 30-06-03 20:34

Jeg går ud fra det er en WAP54G - check firmware ver. ( nyeste 1.06 )
Hvad med klienten er det et pimse-kort el PCI adapter ( type ? )

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-06-03 23:14

Hej nissen19

Du er ikke den eneste der har haft problemmer med ICQ, men heldigvis er der nogle der har fundet en løsning:
For ICQ 2001
http://www.dslreports.com/forum/remark,2619669~root=equip,16~mode=flat
og for ICQ 2001b:
http://www.dslreports.com/forum/remark,2680774~root=equip,16~mode=flat

I ICQ skal du prøve følgende:
ICQ menu-> preference -> connections tab-> sæt kryds i "I am behind a firewall or proxy " og sæt firewall timeout til 80 sekunder under firewall settings.
Genstart ICQ.
Det er et råd jeg har givet en anden bruger på Kandu, men jeg har ikke fået at vide om det virker endnu

Vedrørende MSN, har jeg fundet så mange artikler om det på nettet at jeg ikke vil remse dem op her, men istedet give dig et link til et forum, hvor det diskuteres:

http://www.dslreports.com/forum/equip,16
Du skal søge på MSN oppe til højre

mvh srhansen